Re: TNT2 pelna i Vanta

Autor: skorpion <skoorpioonbez2o_at_ajlowju.pl.invalid>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 23:25:38 MET DST

Marcin wrote:

> Spotkałem się z ostrzeżeniami żeby do nowych płyt nie pchać kart które
> są na AGP 1.0 (czyli chodzące maksymalnie w AGP x2, np TNT1). Karty
> AGP ver. 2.0 (chodzące w maksymalnym trybie x4) nie stanowią problemu.

karty 2x/4x (TNT2, wczesne geforce) z dwoma wycięciami, zwłaszcza
niepewnych producentów, mogą spalać płyty

kilkakrotnie widziałem nawet pytania dotyczące rewizji jakiegoś modelu
matroxa - bo jedna działa, a druga nie

> bo gdyby stanowiło to proble, to do nowych płyt nie moożnaby było
> wsadzić takich kart jak Radeon 9100, czy wczesne wersje GeForce 4, a
> to byłby prawdziwy LOL.

nie wiem czy to dotyczy tych kart. dotyczy tnt2 i geforce 2 (?)

> czy chodzi ci o to "no właśnie. brak x2"?

nie. chodzi mi o twój niezrozumiały 'wykład'

> Jeżeli tak to spieszę z
> wyjaśnieniami, że riva TNT2 może chodzić w trybie AGP x4, więc nie
> jest groźna dla nowych płyt.

może też chodzić w 2x.

może chodzić w 4x, ze względu na zgrzebną konstrukcję (noname) biorąc
napięcie niezgodne ze specyfikacją, która wtedy dopiero wchodziła

> Czy jest dla ciebie problemem że np. TNT2, Geforce 1,2,3,4 chodzą na
> nowej płycie?

nie. i skąd się wzięło '3,4' ?

> Problem jest taki żeby nie dopuścić do tego aby
> użytkownik uruchomił kartę AGP ver. 1.0 (AGP x1,2) na nowej płycie.

no właśnie. to dotyczy kiepskich kart 2x/4x

w ogóle może jego karta jest tylko 2x ?

> Jak już wspomniałem takiej karty się nie da uruchomić ze względu na
> inne wycięcia.

jak już wspominałem, wiele kart z okresu ma dwa wycięcia

> Nie jest możliwe fizyczne wsunięcie karty typu Riva
> TNT1 do portu w I875 ze względu na inne wycięcia.

rozmawiamy o TNT2 i wczesnych geforce, typu 2x/4x