Re: TNT2 pelna i Vanta

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 23:55:17 MET DST

> karty 2x/4x (TNT2, wczesne geforce) z dwoma wycięciami, zwłaszcza
> niepewnych producentów, mogą spalać płyty
Producent nie ma tutaj znaczenia. Nawet jak jest producent typu
noname, to produkuje swoje karty na referencyjnej PCB. Większość
producentów wogóle nie przerabia swoich kart (również ci markowi)w
stosunku do wersji referencyjnej, wobec tego takie karty będą się
rróżniły tylko kolorem płytki drukowanej, pamięciami i filtrami i
niczym więcej. Jeszcze raz podkreślam, producent nie ma tutaj niczego
do gadania.

> kilkakrotnie widziałem nawet pytania dotyczące rewizji jakiegoś modelu
> matroxa - bo jedna działa, a druga nie
A nie pomyślałeś że wczesne rewizje danego modelu mogły być kartami
typu AGP 1.0 a późniejsze AGP 2.0. Oczywiście te rewizje różniły się
nie tylko cyferkami ale i nacięciami.

> nie wiem czy to dotyczy tych kart. dotyczy tnt2 i geforce 2 (?)
GeForce chodzi bezproblemowo w każdej nowej płycie. TNT2 chociaż jest
kartą bardzo starą również dobrze sobie radzi z nowymi płytami. Taka
karta zadziała na NForce2, z i865, KT600 ... Nie spotkałem się jeszcze
z problemami.

> nie. chodzi mi o twój niezrozumiały 'wykład'
A co tam było takiego niezrozumiałego?

> może też chodzić w 2x.
To że TNT2 może chodzić w trybie AGP x2, to nie znaczy, że jeżeli
przełączymy tę kartę w ten tryb, to automatycznie zamieni się ona w
kartę AGP ver 1.0. Karta ta nadal będzie kartą typu AGP ver. 2.0,
tylko będzie chodziła w trybie AGP x2.

> może chodzić w 4x, ze względu na zgrzebną konstrukcję (noname) biorąc
> napięcie niezgodne ze specyfikacją, która wtedy dopiero wchodziła
Karta będzie pobierała takie napięcia jakie jej płyta dostarczy, a
płyta dostarczy napięcie odpowiednie do rewizji AGP karty. Jeżeli
płyta rozpozna że siedzi karta typu AGP 2.0, to dostarczy napięcie
odpowiednie do tej karty. Nie będzie tak, że jeżeli karcie trzeba
dostarczyć napięcie 1.5V, to karta zastrajkuje i pobierze tylko 1.0 ;)
Zarówno Creative TNT2 jak i noname TNT2 zostaną rozpoznane jako karty
AGP ver. 20. i takie same napięcie zostanie dostarczone każdej z nich.
Jeszcze raz powtarzam, producent sprzętu nie ma tutaj znaczenia.

> nie. i skąd się wzięło '3,4' ?
Jakbyś nie wiedział to GEForce3 i (początkowe) GeForce4 są kartami AGP
x4 (czyli AGP ver. 2.0)

> no właśnie. to dotyczy kiepskich kart 2x/4x
Karty obsługujące zarówno AGP x2 i x4 są kartami typu AGP ver. 2.0 i z
nimi nie będzie problemu niezależnie od producenta.

> w ogóle może jego karta jest tylko 2x ?
Jeżeli karta jest tylko AGPx2 to jest to karta typu AGP ver. 1.0 i nie
wejdzie do nowego portu, więc w konsekwencji nie może uwalić płyty, no
chyba że telepatycznie.

> jak już wspominałem, wiele kart z okresu ma dwa wycięcia
                                  ^^^^^^^^
Z którego okresu?
Mam taką starą kartę Intel 740 AGP i karta jest typu AGP ver. 1.0 i
zapewniam cię, że nijak nie włożysz jej do nowego portu (AGP x8),
poprostu jest to fizycznie niemożliwe.

> rozmawiamy o TNT2 i wczesnych geforce, typu 2x/4x
No właśnie odpowiadam że ta karty (TNT2, GeForce) wejdą do nowych
portów, a ponieważ są to karty AGP ver. 2.0 (czyli chodzące z max.
prędkością AGPx4) nie uwalą płyty.
Dodam jeszcze, że przez moją płytę (I865) przewinęły się taki katy jak
TNT2 Vanta, GeForce (boski annihilator PRO), GGF3, GF4 MX, Radeon
9100, Radeon 9700 Pro i z żadną z tych kart (również z tymi starymi)
nie miałem problemów.

--
Pozdr. Marcin