kolejność odzyskiwania danych

Autor: MihKar <michjalk_at_[tralalala>
Data: Thu 24 Jun 2004 - 23:30:11 MET DST

Witam

otrzymałem dysk od kuzyna z prośbą o odzyskanie danych. Dysk na którym były
2 partycje FAT32 i zainstalowany Win XP został podpięty do komputera z Win
2000 zainstalowanym na NTFS aby przegrać dane. Po powrocie do domu do
właściwego komputera system nie rusza.

Włączam dysk u siebie pod Win 2000 widzę dysk w "mój komputer" ale nie
podaje mi jego całkowitego rozmiaru ani wolnego miejsa. Gdy chcę wejść na
dysk pojawia mi się okienko z informacją, że dysk jest niesformatowany i
pyta czy chcę go sformatować. Zapewne to informacje o partycjach zostały
pomieszane.

Przeczytałem informację w archiwum ale nie jestem pewnien w jakiej
kolejności i co próbować. Głównie pojawiają się takie o to programy:
Tiramisu, EasyRecover, File Revival, drive rescue, Restoration, ale na mój
rozum mi potrzeba czegoś nie do odzyskiwania danych ale do naprawienia
właśnie tego czegoś, gdzie są zapisane informacje o partycjach (nie jestem
pewnien czy to będzie w MBR - tam są informacje o obszarze rozruchowym ale
czy informacje o partycjach też ?). Kiedyś w Chipe czytałem o tym, podawali
nawet jak ręcznie edytować taka tablicę.

1. Chciałem się dowiedzieć czy dobrze myślę, że mam się zająć naprawieniem
"tego czegoś gdzie są informacje o partycjach, prawdopodomnie MBR"
2. Czy poddać ten dysk działaniu naprawczemu Partition Magic? Nie chciałbym
zrobić coś, co będzie nieodwracalne
3. Może jednak coś z Tiramisu, EasyRecover, File Revival, drive rescue,
Restoration się przyda?
4. ....nie wiem co jeszcze.

Pozdrawiam serdecznie i dziekuję za pomoc
Michał.