Re: kolejność odzyskiwania danych

Autor: MichalP <adam_at_kmnet.pl>
Data: Fri 25 Jun 2004 - 11:35:29 MET DST

> Włączam dysk u siebie pod Win 2000 widzę dysk w "mój komputer" ale nie
> podaje mi jego całkowitego rozmiaru ani wolnego miejsa. Gdy chcę wejść na
> dysk pojawia mi się okienko z informacją, że dysk jest niesformatowany i
> pyta czy chcę go sformatować. Zapewne to informacje o partycjach zostały
> pomieszane.

Ciezko cokolwiek tu powiedziec - to juz 2 razy dzialo sie u znajomego - 2
dyski na jednej tasmie i czasem informacje zapisane do jednego dysku
trafialy na drugi (i ten drugi sie sypal) (??? blad w sterownikacj ??? - kto
wie...)

> Przeczytałem informację w archiwum ale nie jestem pewnien w jakiej
> kolejności i co próbować. Głównie pojawiają się takie o to programy:
> Tiramisu, EasyRecover, File Revival, drive rescue, Restoration, ale na mój
> rozum mi potrzeba czegoś nie do odzyskiwania danych ale do naprawienia
> właśnie tego czegoś, gdzie są zapisane informacje o partycjach (nie jestem
> pewnien czy to będzie w MBR - tam są informacje o obszarze rozruchowym ale
> czy informacje o partycjach też ?). Kiedyś w Chipe czytałem o tym,
podawali
> nawet jak ręcznie edytować taka tablicę.

Moze pomoga w tym informacje na stronce:
http://bora-komp.pl/index.php3?dzial=2

a moze i program narzedziowy ???
http://bora-komp.pl/index.php3?dzial=1&aid=2&str=3

> 1. Chciałem się dowiedzieć czy dobrze myślę, że mam się zająć naprawieniem
> "tego czegoś gdzie są informacje o partycjach, prawdopodomnie MBR"
niekoniecznie - trzeba przyjac, ze zawartosc partycji tez moze byc
uszkodzona :/
> 2. Czy poddać ten dysk działaniu naprawczemu Partition Magic? Nie
chciałbym
> zrobić coś, co będzie nieodwracalne
Moja rada - jak juz bedziesz sie pastwil tymi programami, to ZROB KOPIE
DYSKU (1:1 na podobny - jak nie masz, to pomysl dlaczego tyle kosztuje
usluga odzysku danych w firmie)
> 3. Może jednak coś z Tiramisu, EasyRecover, File Revival, drive rescue,
> Restoration się przyda?
To sa programy do pasywnego odzysku (nie rekonstruuja - ale to chyba
dobrze - musisz miec drugi dysk fizyczny na ktory bedziesz zgrywal dane)