Re: kolejność odzyskiwania danych

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1>
Data: Fri 25 Jun 2004 - 15:22:06 MET DST

In news:cbfh1a$l8a$1@atlantis.news.tpi.pl , *MihKar* wrote:
> [...]
> Tiramisu, EasyRecover, File Revival, drive rescue, Restoration, ale na mój
> rozum mi potrzeba czegoś nie do odzyskiwania danych ale do naprawienia
> właśnie tego czegoś, gdzie są zapisane informacje o partycjach (nie jestem
> pewnien czy to będzie w MBR - tam są informacje o obszarze rozruchowym ale
> czy informacje o partycjach też ?). Kiedyś w Chipe czytałem o tym,
> podawali nawet jak ręcznie edytować taka tablicę.
> 1. Chciałem się dowiedzieć czy dobrze myślę, że mam się zająć naprawieniem
> "tego czegoś gdzie są informacje o partycjach, prawdopodomnie MBR"

Możesz spróbować obejrzeć stan partycji przy pomocy Ranish Partition Manager
http://www.ranish.com/part/ weź wersję 2.44, jest ok.
Lepiej po zabootowaniu ze spreparowanej dyskietki, ale skoro masz drugi dysk
z systemem możesz z niego. Uruchom part244.exe, F5 wybierz badany dysk.
Najpierw zobacz czy są partycje, jakiego typu, czy rozmiar się zgadza.
Póki nie pozwolisz zapisać mu do MBR nic nie zmieni na dysku.
Jak masz wątpliwości, przedstaw tu, co tam Ci wypisał.

> 2. Czy poddać ten dysk działaniu naprawczemu Partition Magic? Nie
> chciałbym zrobić coś, co będzie nieodwracalne

Tylko nie to, jak go dobrze nie znasz.

> 3. Może jednak coś z Tiramisu, EasyRecover, File Revival, drive rescue,
> Restoration się przyda?

Te przydadzą się na później, jak się okaże, że nie masz dir lub fat,
i przyjdzie odzyskiwać pliki.
Chociaż Easy Recovery mógłby pomóc od razu, i nawet odtworzyć dane
tej partycji. Ale najpierw ją podejrzyj Ranishem. Albo nawet zabootuj
system z dyskietki z Win98, zajrzyj na d: i zrób dir. Bo jeśli jest
OK to może być tak, że windowsXP zgubił jej namiary, a fizycznie
ona isnieje nienaruszona.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step1@poc1zta.onet.pl1(ale bez cyfr)