Re: Router + serw WWW - lamerski problem

Autor: Mike <mikie_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Jun 2004 - 17:26:06 MET DST

"Piotrek" <pgurgul@poczta.onet.pl> wrote in message
news:04c1.00002134.40d589b3@newsgate.onet.pl...
> Witam,
>
> mam kilka kompów podpiętych do routera (urządzenie, nie kompa) z modemem
ADSL.
> Na jednym z nich zainstalowałem Apache. Z sieci lokalnej
> widać strony spokojnie, po wpisaniu adresu lokalnego tego
> kompa (10.0.0.14). Natomiast gdy probuje wchodzic po wpisaniu adresu
> IP, pojawia sie bramka routera z prosba o haslo i przekierowuje
> mnie do opcji konfiguracyjnych. Probowalem roznych opcji, ale bez skutku.

Widocznie router gdy ma przychodzace polaczenia z wewnatrz swojej sieci
zglasza sie panelem administracyjnym/konfiguracyjnym.
A wogole po co ci z wewnatrz sieci wchodzic po adresie zewnetrznym na swoj
wlasny server? To troche bardziej skomplikowane zagadnienie...

> Jaka opcja odpowiada za przekierowanie zapytania na konkretnego kompa,
> tak zeby po wpisaniu zew. IP od razu pojawiała się strona? IP jest zmienne
> ale to chyba nie ma zbyt dużo do rzeczy, bo słyszałem, że można jakos
> dynamicznie rejestrować się w domenie.
> Aha, moj router to Conexant PLANET ADE - 4000 z dosc rozbudowanym panelem

Po pierwsze to najlepiej sprawdzac z innego komputera ze swoim (innym
adresem) IP. Po drugie to trzeba skonfigurowac router aby przychodzace
polaczenia na laczu ADSL na port 80 (domyslny dla http) przekierowywal na
konkretny komp w swojej wewnetrznej sieci. Zajrzyj do instrukcji routera.
Powinno byc cos na temat "port redirect" albo "port remapping". Chyba ze
instrukcja po polsku ;-) to wtedy "przekierowania portow".
Robilem takie rzeczy na routerach ADSL i zawsze dzialalo jak nalezy.

pzdr
mk