Czy komputer może godnie zastąpić magnetofon ?

Autor: Jaras (jar_w_at_gazeta.pl)
Data: Wed 14 Apr 2004 - 09:33:09 MET DST

WITAM !
   Tydzień temu padł mój oststni magnetofon deck Sony, a jego naprawa ze
względu na koszty nie ma sensu. Od niedawna jednak jestem posiadaczem
komputera i chciałbym to urządzenie wykorzystać jako narzędzie do
rejestracji dźwięku, np. płyty winylowe, koncerty z radia czy TV
satelitarnej,obróbka zgranego materiału i wypalenie na CD-R.
   Zauważyłem, że nagrywanie poprzez komputer niestety pozostawia wiele do
życzenia jeśli chodzi o jakość dźwięku. Robiłem porównania i w przypadku
mojego peceta (bez względu na wykorzystywany program), kiedy nagrywam w
formacie wav, uzyskuję jakość mocno skompresowanego MP3. Posiadam kartę
dźwiękową (VIA AC'97 Audio), zintegrowaną z płytą główną.
   Moje pytanie brzmi: jak i co ulepszyć, aby jakość ZGRYWANEGO dźwięku
(jakość odtwarzanego z kompa dźwięku jedt dla mnie nieistotna) była
zadowalająca ? Czy zainstalowanie dobrej zewnętrznej karty muzycznej
cokolwiek by poprawiło ? Jeśli tak, to proszę o wskazanie na swoich
faworytów.
   Chciałbym zaznaczyć, że mie słucham muzyki z komputera, od tego celu
służy mi stacjonarny zestaw hi-fi, ale nie pogniewłbym się, gdyby mój pecet
godnie zastąpił nieczynny już magnetofon.
   Bardzo proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami w tym temacie. Z
góry dziękuję !