Re: Czy komputer może godnie zastąpić magnetofon ?

Autor: Fosgate (fosgate_at_to.pl)
Data: Wed 14 Apr 2004 - 09:55:28 MET DST

> Moje pytanie brzmi: jak i co ulepszyć, aby jakość ZGRYWANEGO dźwięku
> (jakość odtwarzanego z kompa dźwięku jedt dla mnie nieistotna) była
> zadowalająca ? Czy zainstalowanie dobrej zewnętrznej karty muzycznej
> cokolwiek by poprawiło ? Jeśli tak, to proszę o wskazanie na swoich
> faworytów.

6 lat temu zgrywałem na CD nagrania z "Wieczoru płyowego" (kto to jeszcze
pamięta :-) ). Korzystałem z karty dźwiękowej SoundBlaster AWE32 (szyna
ISA). Do zgrywania i obróbki używałem programu CoolEdit. Efekty były
bardzo dobre. Myślę, że jakiś Sounblaster Live ! byłby dla ciebie
wystarczającym rozwiązaniem a jak chcesz więcej to może Audigy chociaż nie
wiem czy będzie jakakolwiek różnica w jakości zgrywanego materiału. Ważne
jest odpowiednie ustawienie próbkowania i formatu zapisu (PCM, 16bit,
44100Hz).
RF