Re: Czy komputer może godnie zastąpić magnetofon ?

Autor: Zygi (creapi_at_poczta.fm)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 07:41:35 MET DST

Cześć Jaras,

W Twoim liście datowanym 14 kwietnia 2004 (09:33:09) można przeczytać:

J> komputera i chciałbym to urz±dzenie wykorzystać jako narzędzie do
J> rejestracji dĽwięku, np. płyty winylowe, koncerty z radia czy TV
J> satelitarnej,obróbka zgranego materiału i wypalenie na CD-R.

Nie ma nic lepszego do nagrywania dźwięku niż komputer. Zarówno w studiu jak i w domu.

J> Zauważyłem, że nagrywanie poprzez komputer niestety pozostawia wiele do
J> życzenia je¶li chodzi o jako¶ć dĽwięku. Robiłem porównania i w przypadku
J> mojego peceta (bez względu na wykorzystywany program), kiedy nagrywam w
J> formacie wav, uzyskuję jako¶ć mocno skompresowanego MP3. Posiadam kartę
J> dĽwiękow± (VIA AC'97 Audio), zintegrowan± z płyt± główn±.

Po pierwsze sprawdź czy podłączyłeś linię do właściwego wejścia. Prawdopodobnie podłączyłeś się do wejścia mikrofonu, które w większości przypadków jest 8-bitowe.
Skorzystaj z Line-in.

BTW niestety AC'97 pozostawia wiele do życzenia jesli chodzi o jakość dzwięku w obie strony. Jeśli wystarczy Ci stereo (zamiast decka'a) to zdobądź (np allegro) Yamahę XG (IMHO najlepsze są te na ISA). Mają doskonałe przetworniki AD/DA pięknie brzmią i nieźle nagrywają (do zgrania kaset i LP niezastąpione). Cena w porywach do 20zł ale jak będziesz cierpliwy to i za 5zł wyrwiesz.

J> Moje pytanie brzmi: jak i co ulepszyć, aby jako¶ć ZGRYWANEGO dĽwięku
J> (jako¶ć odtwarzanego z kompa dĽwięku jedt dla mnie nieistotna) była
J> zadowalaj±ca ? Czy zainstalowanie dobrej zewnętrznej karty muzycznej
J> cokolwiek by poprawiło ? Je¶li tak, to proszę o wskazanie na swoich
J> faworytów.

Yamaha XG + dobre kabelki (ale nie ma co przesadzać ze złotem i srebrem ;-).
Dowolny waveeditor i ew. zestaw enkoderów MP3, (Lame, BladeENC, Fraunhofer IIs).

--
Zygi
GG:1948754