Re: Obudowy

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Sat 21 Feb 2004 - 12:40:38 MET

Okey, zacznijmy więc od poczatku, bo bynajmniej nie o kolorach ani
ksztaltach zewn. chciałem mówić - w końcu to rzecz gustu. Chodzi przede
wszytkim o budowę wnętrza i tylko ta strona mnie interesuje.

Mam dylemat, co do wyboru obudowy Chiefteca (rozmiar MidiTower). Interesują
mnie modele z serii MX, a od niedawna, także BX. Zwracam się do ZNAWCÓW
tematu, także grupowiczów, z podobnym dylematem wyboru.

Interesuje mnie zachowanie ciszy, minimum drgań harmonicznych, rezonansów,
etc.
Czy nowa seria BX jest pod któryms z ww względów lepsza, ergonomiczniejsza
etc. od nieco straszych serii (Dragon Matrix), bo fakt, że to najnowszy
wypust, nie musi przecież nosić znamion nowoczesności
w szerokim tego słowa znaczeniu.

SriaMX korzysta z plastykowych sanek do montazu urzadzen 5,25 cala. W BXach
natomiast pojawiły sie śrubki i zatrzaski. Czy ta modernizacja nie
przysparza aby czasem wiekszej ilosci drgań, rezonansów?

Kolejna nowinka to bezśrubkowy montaż kart rozszerzeń w przyp. BXa. Czy to
rozwiazanie jest lepsze, jeśli chodzi o solidnosc zapiecia, montaz grafiki
zajmujacej dwa sloty PCI (np. takiej z chlodzeniem Arctic Cooling).
Wreszcie, czy w przyp. BXa mozliwa jest rezygnacja z tej metody
przytwierdzania kart na rzecz sprawdzonego rozwiazania śrubkowego?

Tylna scianka wraz z serią BX dostała nową fakturę grilli. Otworki wydaja
sie być mniejsze, przy czym maja zmieniony nieco kształt. Pytanie. Czy to
rozwiazanie nie zwieksza szumów i oporow powietrza wydmuchiwanego przez
wentylatorki?

Kolejną, być może istotną, modernizacją jest zwiększenie ilości dziur w
bocznych ściankach koszyków na HDD, co z założenia ma polepszyć ich
wentylację. Tu przyznaję mały plusik na korzyść BXa, ale też nie przechyla
to znacząco szali zwycięstwa na jego stronę.

Być może są jeszcze jakieś mniej lub bardziej istotne różnice, które
nieświadomie pominąłem, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w wyłapaniu
takowych i weryfikację słuszności wprowadzenia takich, ewentualnie mających
miejsce, zmian.

Pozdr.,
Kolu