Re: zewnetrzny kontroler ATA, HDD i CD-ROM, a start systemu

Autor: ape (ape.fm_at_poczta.no-spam.fm)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 19:50:03 MET

Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:btm2q0$kvq$4_at_srv.cyf-kr.edu.pl...

> Jestes pewien ze dobrze przestudiowales zworki na nowym dysku?

na wszystkiem ozliwe sposoby

>Cos jest nie
> tak ze go nie wykrywa, napisz do supportu od plyty glownej, powinni szybko
> odpowiedziec.

czekam na odpowiedz

Sproboj zrobic downgrade biosu (starsza wersja).

nie mam w tym zadnego doswiadczenia:(

Mozesz tez
> nie przejmowac sie tym ze go nie wykrylo i sprobowac uruchomic instalacje
> systemu, byc moze system sobie poradzi z dyskiem. Agrh, ale nawet jak
> zainstalujesz system to go nie uruchomisz...
> A czy przypadkiem Twoj bios nie ma opcji uruchamiania z zewnetrznego
> kontrolera (boot other device, albo scsi, nie pamietam dokladnie teraz)? W
> mojej plycie (MSI kt4a) najpierw wykrywa wszystkie dyski a potem mozna
> wybrac z ktorego sie uruchamiac (nawet z zew. kontrolera).

moj bios nie ma takiej mozliwosci

Mozesz tez
> wstawic maly dysk na jako primary ide master, i tam zainstalowac jakis
> bootloader ktory bedzie uruchamial wlasciwy system z duzego systemu. Jest
> sporo opcji, tak czy owak czeka Cie troche kombinowania.

jesli nic innego nie wykombinuje - zaladuje na maly dysk winde i linuksa.
mysle jednak, ze uda mi sie to wszystko ujazmic

pozdro
ape