Re: zewnetrzny kontroler ATA, HDD i CD-ROM, a start systemu

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 12:20:32 MET

ape <ape.fm_at_poczta.no-spam.fm> wrote:
> klopot sie zaczal, gdy dokupilem hdd: WDC WD800JB-00DUA3 (80 GB, 8MB cache).
> mimo, ze mam najnowsza wersje biosu - dysk jest niewykrywalny. dlozylem wiec
> ITE Ultra ATA/133 RAID/IDE CONTROLER i zaczalem kombinowac: 2 dyski na
> jednej tasiemce, na osobnych tasiemkach, przekladanie zworek na wszystkie
> sposoby...

Jestes pewien ze dobrze przestudiowales zworki na nowym dysku? Cos jest nie
tak ze go nie wykrywa, napisz do supportu od plyty glownej, powinni szybko
odpowiedziec. Sproboj zrobic downgrade biosu (starsza wersja). Mozesz tez
nie przejmowac sie tym ze go nie wykrylo i sprobowac uruchomic instalacje
systemu, byc moze system sobie poradzi z dyskiem. Agrh, ale nawet jak
zainstalujesz system to go nie uruchomisz...
A czy przypadkiem Twoj bios nie ma opcji uruchamiania z zewnetrznego
kontrolera (boot other device, albo scsi, nie pamietam dokladnie teraz)? W
mojej plycie (MSI kt4a) najpierw wykrywa wszystkie dyski a potem mozna
wybrac z ktorego sie uruchamiac (nawet z zew. kontrolera). Mozesz tez
wstawic maly dysk na jako primary ide master, i tam zainstalowac jakis
bootloader ktory bedzie uruchamial wlasciwy system z duzego systemu. Jest
sporo opcji, tak czy owak czeka Cie troche kombinowania.

Powodzenia.

--
Lukasz
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku