Re: USB na froncie obudowy

Autor: A_Zet (adek124_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 19:50:33 MET

Dnia Fri, 9 Jan 2004 15:46:58 +0100, "Artur Czeczko"
<newart_at_eno.one.pl> napisał(a):

>"Tygrysek" <ty-grysek_at_wp.pl> wrote in message
>
>W moim kompie z przodu są 2 USB i w jednym pen drive działa, w drugim
>nie. Zdaniem kumpla to tak jest, że jak się raz włoży do gniazda USB
>takiego pen drive'a, to potem już tylko w tym gnieździe działa.
>Myszka działa w obu gniazdach, ale powoduje zakłócenia
>na wyjściu audio, więc i tak podpinam z tyłu.

Nie umiem wytlumaczyc tego zjawiska, gdyz mialem to samo, ale to da
sie przez analogie okreslic w ten sposob, jak przy innych
urzadzeniach, gdy sie gryzly przerwania. Nie wiem, czy podobne
zjawisko (konflikt przerwan) jest w wypadku USB - z tego co wiem, to
nie - ale opisze moj przypadek ktory mam na swoim kompie. W kazdym
razie z gory nalezy wykluczyc to, co sugerowano inicjatorowi watku, ze
cos jest zle podlaczone.

Otoz mialem tak, ze tylne porty USB wykorzystalem na podpiecie skanera
i drukarki, zas przednie: na dodatkowa myszke (optyczna) i drugi dla
podlaczania od czasu do czasu cyfraka, coby przeniesc zdjecia z
aparatu na dysk.

Ostatnio pod choinka znalazlem kamerke internetowa, wiec trzeba bylo
znalezc dla niej miejsce, zeby sie amortyzowala. :-) Zatem mysz
powedrowala do tylu na trzeci port USB, na zwolniony z przodu przyszla
kamera internetowa (na drugim jak wspomnialem wisi kabel do
podlaczania od czasu do czasu cyfraka).

W momencie instalacji kamery (XP) przestala dzialac mysz optyczna (ta
przeniesiona do tylu). Ale po resecie wszystko OK, dzialalo wszystko.

Ale... musialem powrocic do starszego systemu XP (po prostu firewall
NIS przestal po trzech latach prawidlowo dzialac), zatem musialem
doinstalowac znow to czego akurat w miedzyczasie na obrazie Ghostem
robionym - nie bylo. Czyli kamera. I znow to samo, przestala dzialac
mysz z chwila zainstalowania kamery. Ale po restartach systemu
wszystko wrocilo do normy, system sobie wszystko porejestrowal, i jest
OK. Stad doradzalbym cierpliwosc i sporo restartow, po kazdej zmianie
USB. Bo jednak piec urzadzen (z czego jednoczesnie poprawnie
pracowaly cztery zawsze gdyz nie mialem potrzeby podczas skanowania
uzywac drukarki i na odwrot) czyli mysz, kamera, cyfrak i
drukarka/skaner dzialajacych jednoczesnie po, ze tak powiem,
stabilizacji systemu, swiadczy raczej o tym, ze klopoty z USB sa tylko
przejsciowe. :-)

--
Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}