zewnetrzny kontroler ATA, HDD i CD-ROM, a start systemu

Autor: ape (ape.fm_at_poczta.no-spam.fm)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 00:21:44 MET

problem jest nastepujacy:
mam plyte glowna Chaintech-6ESA2 . dotychczas uzywalem hdd: WDC AC364002
(6GB)oraz cd-rw LG: HL-DT-ST CD-RW GCE-8240B. i cd: SAMSUNG SCR-3230 i i
wszystko chodzilo dobrze.
klopot sie zaczal, gdy dokupilem hdd: WDC WD800JB-00DUA3 (80 GB, 8MB cache).
mimo, ze mam najnowsza wersje biosu - dysk jest niewykrywalny. dlozylem wiec
ITE Ultra ATA/133 RAID/IDE CONTROLER i zaczalem kombinowac: 2 dyski na
jednej tasiemce, na osobnych tasiemkach, przekladanie zworek na wszystkie
sposoby...
jedynie przy konfiguracji: duzy dysk przez kontroler, a maly bezposrednio
wpiety w plyte - nie zawiesil sie onboard bis kontrolera i nawet zastartowal
instalator systemu (win me oraz linux). instalacje windows moglem
przeprowadzic tylko na malym dysku po odlaczeniu kontrolera od plyty.
byc moze zbyt wiele szczescia oczekuje, ale marzy mi sie bootowanie z duzego
dysku, a wrzucenie malego w kieszen lub chociaz mozliwosc zainstalowania
linuksa na duzym dysku. oczywiscie chcialbym tez miec moznosc instalacji z
sidika
duzy hdd mam wpiety tasiemka 80-zylowa, maly hdd oraz cd-rw tasiemkami
40-zylowymi.
kontroler nie widzi w ogole napedu cd-rw mimo, ze ponoc obsuguje atapi. w
ustawieniach nie wybieralem zadnej z opcji RAID, a jedynie tryb: normal.
przeszukalem google, z niemal 30 tysiecy postow grupy przekopalem niemal
wszystko i nie znalazlem odpowiedzi.
mysle, ze wszystkie mozliwe kombinacje dotyczace tasiemek i zworek
przerobilem. gdzie w takim razie lezy problem? czyzby w ustawieniach biosu?
niestety nie mam w tym wielkiego doswiadczenia. prosze o pomoc w rozwiazaniu
tego problemu.

pozdro
ape