Re: PIV vs Athlon

Autor: Cyprys (cyprys_at_gisz.net.pl)
Data: Sun 28 Dec 2003 - 20:41:24 MET

hmmm widze bużliwą dyskusje :D

załóżmy że chcę sobie złożyć kompa następującego:
2x512Mb Dual DDRAM (400MHz) TWINMOS
120GB Seagate Barracuda SATA 8MB cache
GeForceFX 5600 128MB 128bit

I jaki procek raz jaką płyte do tego proponujecie żeby była kompatybilna z
wszytskim? Może PIV 2,6 albo PIV 2,8 a moze nie warto płacić tyle za niego i
lepszy AMD Athlon. A może warto zainwestowac bo dłużej go nie bede musiał
zmieniać?

płyta najlepiej jak by miała sieciówke i muze zintegrowaną i nie należała do
najtańszych :P

Ja raczej jestem osobą która ma taki głupi nawyk przynajmniej ja tak sądze
ze próbuje dogonić technike i chce być ciagle na czasie w sprzęcie. No ale
jakoś z tym musze żyć :D

Obecnie mam AMD i od kiedy pamioetam miałem AMD napierw modele K6 potem
Athlon :P juz 6 lat ciągne na tych AMDkach. Na początku duzo nażekałem na K6
ale nie mam poecia czy to wina procesora i płyty czy mojego niedoswiadczenia
i nieznajomości no ale to były poczatki Teraz mam AMD 1333MHz i nie mam z
nim problemów Działał na win 98 ME 2000 XP Linuxie Red Hat i Mandrake Wsio
jest ok poza jedym. Musiałem nieźle zapłacić za cooler a w dodatku strasznie
mi szumi. Często zostawiam kompa na noc bo licze seti albo coś ściagam z
netu. Gram sobie po sieci ostatnio noce zarywam na Settlersach co prawda
stare ale wciągło mnie:P No i NFSU Głównie to załączam GG IRC Winamp IE.
takie duperelki jak nagrywanie płyt delphi DC kaza NAV drukowanie skanowanie
Tuner TV Zazwyczaj mam załączonych pare programów naraz
Nie denerwujcie sie to nie spowiedź poprostu pisze do czego służy mi komp
głównie.

Tak wiec jakiś PIV warto było by? przyznam ze ciągnie mnie do niego :P może
dlatego ze nigdy go jeszcze nie miałem a pozatym am duzy plus ma cichsze
chłodzenie A może AMD :P sam nie wiem :P

Pozdrawiam
Cyprys