Re: PIV vs Athlon

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Mon 29 Dec 2003 - 00:02:55 MET

On Sun, 28 Dec 2003 20:41:24 +0100, "Cyprys" <cyprys_at_gisz.net.pl>
wrote:

>hmmm widze bużliwą dyskusje :D
w tym temacie to niestety normalne ;-)

>załóżmy że chcę sobie złożyć kompa następującego:
>2x512Mb Dual DDRAM (400MHz) TWINMOS
>120GB Seagate Barracuda SATA 8MB cache
>GeForceFX 5600 128MB 128bit

>płyta najlepiej jak by miała sieciówke i muze zintegrowaną i nie należała do
>najtańszych :P
Skoro juz jestesmy przy AMD ;-)to proponuje ASUSA A7N8X Deluxe - 2
lany i Firewire na pokladzie plus dzwiek od nvidii. Oczywiscie
obsluguje jak to nvidia dual ddr.

>ze próbuje dogonić technike i chce być ciagle na czasie w sprzęcie. No ale
>jakoś z tym musze żyć :D
Dosc kosztowny nalog ;-)

>Athlon :P juz 6 lat ciągne na tych AMDkach. Na początku duzo nażekałem na K6
>ale nie mam poecia czy to wina procesora i płyty czy mojego niedoswiadczenia
Na poczatku nazrzekalen na K5, ale po wymianie procka, ktory jak sie
okazalo byl trafiony wszystko zaczelo grac. Co prawda koprocesor byl
taki sobie ale kosztowal mnie w sumie sporo mniej niz analogiczny
Pentium.

>jest ok poza jedym. Musiałem nieźle zapłacić za cooler a w dodatku strasznie
>mi szumi. Często zostawiam kompa na noc bo licze seti albo coś ściagam z
Raczej dzis to nie problem nawet przy umiarkowanych kosztach. U mnie
zalatwia to Zalman 3000AlCu skrecony na minimum. Wczesniej zalatwial
to Spire Whisper Rock i tez bylo ok. W zasadzie czesto za probleme
mocnego nagrzewania odpowiadna nedzna lub wrecz zadna cyrkulacja
powietrza w obudowie.

>Tak wiec jakiś PIV warto było by? przyznam ze ciągnie mnie do niego :P może
>dlatego ze nigdy go jeszcze nie miałem a pozatym am duzy plus ma cichsze
>chłodzenie A może AMD :P sam nie wiem :P
Z tym chlodzeniem to patrz wyzej.

Pozdrawiam
GLide