Re: PIV vs Athlon

Autor: Coroner (coroner_at_microtech.pl)
Data: Mon 29 Dec 2003 - 08:53:22 MET

Witaj Cyprys,

W Twoim liœcie datowanym 28 grudnia 2003 (20:41:24) można przeczytać:

> I jaki procek raz jaką płyte do tego proponujecie żeby była kompatybilna z
> wszytskim? Może PIV 2,6 albo PIV 2,8 a moze nie warto płacić tyle za niego i
> lepszy AMD Athlon. A może warto zainwestowac bo dłużej go nie bede musiał
> zmieniać?
Ja mam zarowno stycznosc z procesorami Intela jak i Amd.
Moge powiedziec tyle: bierz AMD jesli nie chesz przeplacac a
zaoszczedzone pieniadze kup lepszy zasilacz lub lepiej wyposazona
plyte glowna.

> płyta najlepiej jak by miała sieciówke i muze zintegrowaną i nie należała do
> najtańszych :P
Polecam w takim razie Gigabyte 7NNXP. Plyta to jedna z najdrozszych,
ale jednoczesnie najbardziej wydajna, stabilna i najlepiej wyposazona
konstrukcja dedykowana platformie AMD.

> Obecnie mam AMD i od kiedy pamioetam miałem AMD napierw modele K6 potem
> Athlon :P juz 6 lat ciągne na tych AMDkach.
Od trzynastu lat pracuje czynnie przy komputerze. 11 lat na platformie
intelowskiej, a ostatnie 2 lata na intelu (firma) i amd (dom).
Stac mnie zarowno na najdrozsze rozwiazania intel jak i amd.
Prywatnie wybralem jednak amd i jestem bardzo zadowolony.
Moim zdaniem nie ma roznicy (poza zaoszczedzonymi pieniedzmi, rzecz
jasna).

> Tak wiec jakiś PIV warto było by? przyznam ze ciągnie mnie do niego :P może
> dlatego ze nigdy go jeszcze nie miałem a pozatym am duzy plus ma cichsze
> chłodzenie A może AMD :P sam nie wiem :P
Procesor Intela przy tym samym taktowaniu wydziela wiecej ciepla..

--
Pozdrowienia,
 Coroner                            mailto:coroner_at_microtech.pl