Re: nforce2 czy kt400

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Sat 07 Jun 2003 - 20:55:30 MET DST

Maciej napisał/a...

> bez przesady, nforce2 jest juz sprawdzony

 Sprawdzony? Po pół roku obecności na rynku? Kpisz czy o drogę pytasz?
 Via na samą platformę Socket A zrobiła coś około 8 chipsetów. Nie
 żeby były jakieś rewelacyjne, ale przynajmniej mniej-więcej wiadomo
 czego się można po nich spodziewać. A nVidia zrobiła dopiero dwa, z
 czego pierwszy niespecjalnie udany. Drugi - bardzo modny, ale czy
 porządny to się jeszcze okaże. Oby tak, bo Vii przydałaby się
 konkurencja. Co do NF2 - nie słyszałeś jeszcze o słabej wydajności
 kontrolera dyskowego? A o problemach z pamięciami (ktoś ostatnio marudził i to
 nie pierwszy raz)?

> - obecnie najpopularniejsza
> plyta do krecenia to epox/asus na nforce, niektorzy maja uprzedzenia do
> marki 'via' ale do nvidia... raczej nie:)

 To ich problem.

> co do ceny, to imho jest uzadasniona (msi - 40 zeta roznicy), chociazby
> sama sieciowka, nie wspominajac o dual ddr, faststream w via400a wydaje
> sie byc troche naciagany...

 Naciągany nie naciągany, chodzi szybciej.

> no i ciekawe czy plyty na kt400a maja
> oddzielne taktowanie pci, agp (jak nforce2)

 Wszystko o czym piszesz to pierdoły. Sieciówka kosztuje 20zł, a poza
 tym nie każdy nForce ją ma i nie każdy KT400 jej nie ma (mój na
 przykład ma). Osobne taktowanie AGP i PCI - ślicznie, tylko nie każdy
 chce się bawić w podkręcanie. Ja na przykład wolę dołożyć 200zł za
 procesor i mieć pewność, że będzie działał ok albo wziąć taki procesor
 przy którym będę mógł spokojnie przeskoczyć na następne w kolejności
 oficjalne FSB (np. z 66 na 100 jak w C300A czy ze 133 na 166 w
 A1.7+). Wtedy mam zauważalny zysk wydajności.

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM600... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]