Re: nforce2 czy kt400

Autor: Maciej \ (tp.sa_at_wp.pl)
Data: Sun 08 Jun 2003 - 13:09:08 MET DST

In news:38306219796.20030607205442_at_telefon.gsm.pl,
Michał Młynarczyk <faq_at_telefon.gsm.pl> typed:
> Sprawdzony? Po pół roku obecności na rynku? Kpisz czy o drogę pytasz?

stwierdzam

> Via na samą platformę Socket A zrobiła coś około 8 chipsetów. Nie

kazdy super udany

> żeby były jakieś rewelacyjne, ale przynajmniej mniej-więcej wiadomo
> czego się można po nich spodziewać. A nVidia zrobiła dopiero dwa, z

bledow przy kopiowaniu duzych plikow?:)

> czego pierwszy niespecjalnie udany. Drugi - bardzo modny, ale czy

niespecjalnie popularny, ale udany

> porządny to się jeszcze okaże. Oby tak, bo Vii przydałaby się

juz sie okazalo - producenci musieli zauwazyc ze jednak ten nforce sie
sprzedaje

> konkurencja. Co do NF2 - nie słyszałeś jeszcze o słabej wydajności
> kontrolera dyskowego? A o problemach z pamięciami (ktoś ostatnio

pare procent wolniej niz przy konkurencji - kolosalna roznica

> marudził i to nie pierwszy raz)?

nie wiem czy zatwierdzili wreszcie specyfikacje DDR400, ale np. HyperX'y
kingstona nie chca chodzic na wielu nowych plytach

> Naciągany nie naciągany, chodzi szybciej.

nforce i dualchannel jednak daja duzo jezeli chodzi o opoznienia, a via
wypuszcza juz kolejny uklad z 'przelomowy' w hasle reklamowym, zwroc
uwage ze wielu producentow czeka na kt600 - uznali ze nie ma sensu
inwestowac w kt400a, ktos to wogole testowal?

hm... wogole obecnie najbardziej oczekiwany chipset pod opterona to
nforce3:)

> Wszystko o czym piszesz to pierdoły. Sieciówka kosztuje 20zł, a poza
> tym nie każdy nForce ją ma i nie każdy KT400 jej nie ma (mój na

a ktory nforce jej nie ma?:) od producentow plyt wymaga sie tylko
wyprowadzenia a to malo kosztuje

> przykład ma). Osobne taktowanie AGP i PCI - ślicznie, tylko nie każdy
> chce się bawić w podkręcanie. Ja na przykład wolę dołożyć 200zł za

40 zeta chciales powiedziec

> procesor i mieć pewność, że będzie działał ok albo wziąć taki
> procesor przy którym będę mógł spokojnie przeskoczyć na następne w
> kolejności oficjalne FSB (np. z 66 na 100 jak w C300A czy ze 133 na
> 166 w A1.7+). Wtedy mam zauważalny zysk wydajności.

czesto mozna dojsc do 180-185 ale to juz 37Mhz na pci - moze to malo ale
po co ma sie marnowac?

--
- Maciej "yaq" tp.sa_at_wp.pl -