LCD vs CRT

Autor: Dybot (rozNoSpAm_at_widzew.net)
Data: Fri 06 Jun 2003 - 16:38:47 MET DST

nie chce rozmawiac o cenie, chodzi mi jedynie o parametry jednnego typu i
drugiego.
Nigdy nie uzywalem LCD dluzej niz 5 minut (jedynie w sklepie) wiec nie wiem
jak to na prawde jest.
czyli:
[--- Nie we wszystkich pytaniach mozna udzielic jednoznacznej odpowiedz
dlatego prosilbym odwolywac sie do monitorow CRT z gornej polki cenowej a
co do LCD do srednich osiagow 15' ---]

1. Jak ma sie odswięzanie w LCD (standardowo 75Hz) do wyswietlanego obrazu,
bo w crt odgrywa bardzo wazna role czy tu tez tak jest ?
2. Czesto widze ze przy monitorach LCD podawany jest kontrast 350:1 czy
wiecej jak to wyglada w monitorach CRT, bo nigdzie nie widzialem takich
danych.
3. Podobne pytanie co do jasnosci: wiem ze CRT maja standardowo 100 (nowe
modele tez do 300) natomiast w LCD jasnosc jest miedzy 250-350.
4. W LCD mamy do czynienia jeszcze z szybkoscia reakcji matrycy. Ostatnio
jest to na poziomioe zblizonym do 25ms, czy taka szybkosc wystarczy czy
widoczne sa jakies smugi.
5. Kolejne pytanie dotyczy jakosci obrazu: Czy LCD maja lepsza jakosc obrazu
od CRT ?
6. Slyszalem ze LCD maja bardzo niska emisje pole magnetycznego, jak to sie
ma w stosunku do nowych CRT.
7. LCD podobno nie mecza oczu. Jak natomiast wypadaja przy nich monitory CRT
przy odswiezaniu 100 czy 120Hz ? Czy to sa porownywalne doswiadczenia czy
nawet przy takim odswiezaniu CRT nie moze sie rownac z LCD.
8. Jaka odpornosc maja panele LCD na uszkodzenia i czym to sie do licha
czysci ?
9. Ostatnie pytanie prawdopodobnie najtrudniejsze : Czy wybrac nowy LCD15'
za okolo1400(prawdopodobnie Belinea 101570) czy tez nowy monitor CRT 17' za
800zl-1000(tutaj jest pare modeli:.NEC FE791SB Samsung SM757MB i iiYama
HM703UT ) z nowym kineskopkiem SuperBright Diamondton (ten z mozliwoscia
zwiekszania i obnizania jasnosci od 100 do 300) ? (prosze wziasc pod uwage
ze czasami spedzam przy kompie ponad polowe dnia i bede pracowal na tym CRT
w rozdzielczosci 1024x768 przy 120Hz)

dzieki za wszelkie odpowiedzi. pewne pytania wydaja sie banalne ale mimo to
uwazam ze wielu ludzi nie zna na nie odpowiedzi i chetnie sie tez dowie.

pzdr.