Re: Potrzebna pomoc w wyborze sprzętu.

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Thu 29 May 2003 - 01:11:20 MET DST

TRH napisał(a):

> Myślę że na początek wystarczy im coś w tym stylu:
> -Radeon9100 "Szafir"

Ok.

> -Athlon XP 1700+

Ok.

> -256DDR (333MHz) nie wiem czy noname czy jakieś lepsze.

Kingston. Ostatnio kupuję wyłącznie takie, bo dość mam uwalonych lub błędnie
oznakowanych noname. Szkoda czasu na łażenie po sklepach i wymienianie.
A 256MB uważam za optymalną ilość do zastosowań które podałeś. Więcej to IMO
marnowanie pieniędzy, bo absolutnie tego się nie zauważy.

> -HDD 40GB 7200rmp (potrzebna propozycja odnośnie producenta ja stawiam na
> SAMSUNG lun MAXTOR)

A ja stawiam na Seagate, aczkolwiek nie dlatego że podane przez Ciebie są do
bani. Po prostu używam Seagate od daaaawna i mam zaufanie do tego producenta.
I nie zostają w tyle jeżeli chodzi o szybkość.

> -DVD-ROM (potrzebna propozycja odnośnie producenta ja stawiam na LG lub
> SAMSUNG)

A ja znowu stawiam na coś innego - Toshiba. Bardzo porządny napęd, ale trochę
droższy. Ale moim zdaniem wart swojej ceny. Wiem - używam :)

> -CD-RW LITEON 48/24/48 (LTR-48246S)

Ok.

> -mobo ?

Jeżeli chciałbyś mieć możliwość wrzucenia do niego w przyszłości jakiegoś
szybszego XPka, to przydałaby się możliwie nowa konstrukcja z FSB200 (np.
Epox 8RDA3) - tyle że to trochę większy wydatek.
Ale jeżeli trzeba trochę zaoszczędzić, a w przyszłości można postawić na
wymianę procesora razem z płytą, to mogę polecić ciut starszą konstrukcję -
MSI KT3V. Tania, ale bardzo udana konstukcja. Miałem przyjemność składać
ostatnio kilka komputerów na tej płycie i sprawuje się idealnie. Znakomita
niedroga płyta pod np. XP1700+. Polecam.

--
pozdrawiam,
Andrzej