Potrzebna pomoc w wyborze sprzętu.

Autor: TRH (mail_at_trh.prv.pl)
Data: Wed 28 May 2003 - 19:37:46 MET DST

Znajomy poprosił mnie abym pomógł w wyborze komputera który chce kupić swym
Córkom.
Dziewczyny mają 16 i 13 lat a komputer będzie potrzebny do nauki
(encyklopedie
idt), trochę grania, filmy i różnych innych mediów.
Będzie to ich pierwszy komputer więc nie musi być to żadna super maszyna,
ważne aby działało i żeby dało się go potem modernizować za jakiś czas...

Myślę że na początek wystarczy im coś w tym stylu:
-Radeon9100 "Szafir"
-Athlon XP 1700+
-256DDR (333MHz) nie wiem czy noname czy jakieś lepsze.
-HDD 40GB 7200rmp (potrzebna propozycja odnośnie producenta ja stawiam na
SAMSUNG lun MAXTOR)
-DVD-ROM (potrzebna propozycja odnośnie producenta ja stawiam na LG lub
SAMSUNG)
-CD-RW LITEON 48/24/48 (LTR-48246S)
-Obudowa mid tower
-WinXP HE PL
-mobo ?
-monitor ?
-drukarka HP DJ-3820

Potrzebuję porady odnośnie mobo, monitora oraz uwag na temat ewentualnych
zmian w konfiguracji. Znajomy chce wydać MAX na ten komp razem z monitorem
~3000zł (+/-500zł), do tego chce jeszcze kupić drukarkę więc musi się
ograniczać.
Co do mobo to nie mogę się zdecydować jaką firmę wybrać. Zastanawiam się nad
wyborem jakiejś wypasionej mobo bo za 2-3 lata będzie można jeszcze coś do
niej dołożyć a z takim ECS za 200zł to za 2 lata będzie już ciężko cokolwiek
zrobić.