Re: Nec FE791SB i pionowe pasy ...

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 23:44:13 MET DST

merc_s_at_poczta.onet.pl wrote:

> Mam pytanie do posiadaczy NEC'a FE 791SB, chodzi mi oto ze dwa
> poziome pasy ktore ma,
> to jest oczywiste bo tak ma miec, ale ma rowniez 7 pasow pionowych
> ktore przecinaja ten dolni poziomy a z gornym poziomym sie nie
> dotykaja. Odleglosc miedzy tymi pasami jest rozna.
> Nie wiem czy tak ma byc czy to jakas wada.
> Oprocz tego na krawedziach z lewej i prawej strony obraz jest nieco
> przymglony/rozmazany, na srodku jest idealny.
> Probowalem juz krecic pokretlami z lewej strony monitora ale nic to
> nie pomoglo, tzn. gdy kraje byly ostre to znow srodek rozmazany :(.
> [...]

Te pionowe masy prawdopodobnie posklejane na skutek wstrząsów druty maski -
spróbuj w tym miejscu otworzyć jakieś jasne okienko, maksymalnie podkręcić
jasność i kontrast, może gdy się nagrzeją wrócą na swoje miejsce;
ewentualnie możesz im pomóc z wyczuciem uderzając w obudowę.
Co do regulatorów - do ostrości służą 2, jeden działa tak jak napisałeś,
drugi zaś równomiernie wyostrza cały obraz. Spróbuj tym pierwszym jakoś
"wypośrodkować" ostrość między krawędziami a centrum ekranu, a następnie
zajmij się drugim.

--
Konrad Zydroń
cebrzyq_at_interia.pl