Re: Oczy bolą, czy kupno LCD coś zmieni

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 27 Apr 2003 - 14:11:23 MET DST

Użytkownik "Jarek J" <przyjaciel505_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b8gc8q$fbj$1_at_news.onet.pl
> Poczytaj inne posty - bo okazuje sie, ze smuzenie wystepujace przy
> przewijaniu dokumentow (czy ogladaniu stron WWW) bardzo meczy wzrok i
> zaburza percepcje i koncentracje. Malo tego, ostro-jasno-niebieskie
> podswietlenie ekranu (zwykle
> swietlowki - teoretycznie nie migajace) tez robia swoje.
> Ja - do niedawna zwolennik LCD - przestawiam sie na dobrego CRT. (110
> Hz odswiezania mi wystarczy)

Te inne posty do dokładnie jedna osoba, która twierdzi, że szybkie
przewijanie stron na LCD męczy jej wzrok. Przy czym weź pod uwagę, że na
co dzień pracuje na CRT.

Poczytaj inne posty - a okaże się, że osób które stwierdziły zbawienny
wpływ zmiany monitora CRT na LCD jest wiele. Ja do nich też należę. I
nie wiem, o co ci chodzi z tymi świetlówkami - ani to ostre
podświetlenie, ani jasnoniebieskie, ani nie męczy mi wzroku. Po dwóch
miesiącach pracy non-stop przed ekranem oczy mi nie łzawią, nie bolą i
nie są czerwone, z czym miałem do czynienia przez ostatnich kilka lat.
Fakt, wzrok się od ślepienia w ekran na pewno mi nie poprawi ;-), ale z
całą pewnością moje oczy odczuły zmianę na dobre.

BTW - z monitorami LCD może być tak, jak z tanimi CRT, więc trzeba
uważać, co się kupuje. Niemniej nawet jeśli widzisz uchybienia słabych
modeli, to tego typu generalizowanie nie podparte konkretami (modelami)
jest niepoważne....

M.