Re: Oczy bolą, czy kupno LCD coś zmieni

Autor: Jarek J (przyjaciel505_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 27 Apr 2003 - 12:44:13 MET DST

Poczytaj inne posty - bo okazuje sie, ze smuzenie wystepujace przy
przewijaniu dokumentow (czy ogladaniu stron WWW) bardzo meczy wzrok i
zaburza percepcje i koncentracje. Malo tego, ostro-jasno-niebieskie
podswietlenie ekranu (zwykle
swietlowki - teoretycznie nie migajace) tez robia swoje.
Ja - do niedawna zwolennik LCD - przestawiam sie na dobrego CRT. (110 Hz
odswiezania mi wystarczy)

PS. Moze to i inna sprawa - ale nie jestem tez przekonany co do trwalosci
tych swietlowek (moje domowe OSRAM-y majace przynosic zyski przez
energooszczednosc i 10-letnia trwalosc zaczely padac dokladnie po roku /po
gwarancji!/). Juz zaczynam troche wspolczuc posiadaczom LCD, ktorym
swietlowki zaczna migotac albo sie przydymiac na obrzezach lampy... ale jak
mowilem moze to i inna sprawa...

PS2. Ciekawe, ze producenci dajac 3 lata gwar. na monitor, na podswietlenie
daja.... rok.