Re: Oczy bolą, czy kupno LCD coś zmieni

Autor: perszing (mkalien_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Sun 27 Apr 2003 - 14:49:43 MET DST

Jarek J wrote:
> Poczytaj inne posty - bo okazuje sie, ze smuzenie wystepujace przy
> przewijaniu dokumentow (czy ogladaniu stron WWW) bardzo meczy wzrok i
> zaburza percepcje i koncentracje. Malo tego, ostro-jasno-niebieskie
> podswietlenie ekranu (zwykle
> swietlowki - teoretycznie nie migajace) tez robia swoje.

Piszesz maksymalne glupoty!!! Usiadz przed zwyklym monitorem, otworz losowa
strone WWW i próbuj odczytac tekst z tej strony poruszajac szybko suwakiem
do przewijania tekstu po prawiej stronie okienka przegladarki:P. Jesli
bedziesz przesuwac suwak dostatecznie szybko to tekst bedzie rozmazany
rowniez na tym CRT i proba odczytania skonczy sie bolem oczu :P.

Pracowalem na LCD i wiem z wlasnego doswiadczenia, ze smuzenie LCD wcale
nie meczy oczu, ba a nawet nie przeszkadza w normalnej pracy. A na dodatek
nie widzialem/nie slyszalem o monitora/rze LCD z jasno niebieskim
podswietleniem, wiec jesli posiadasz taki egzemplarz to jest on z pewnoscia
popsuty i powinienes go reklamowac. Kazdy sparwny monitor LCD swieci na
bialo :P.

IMO jestes kolejnym BEZMYSLNYM uzytkownikiem komputerow i to ze LCD meczy Ci
oczy wynika tylko i wylacznie z tego, ze nie potrafisz odpowiednio ustawic
janosci/kontrastu obrazu wyswietlanego przez panel albo/i dostosowac
oswietlenia w pomieszczeniu, w ktorym ten panel sie znajduje.

> Ja - do niedawna zwolennik LCD - przestawiam sie na dobrego CRT. (110
> Hz odswiezania mi wystarczy)
>

> PS2. Ciekawe, ze producenci dajac 3 lata gwar. na monitor, na
> podswietlenie daja.... rok.

Jak kupujesz panel kiepskiej firmy to masz gwarancje na swietlowke tylko na
rok, w lepszych firmach jest gwarancja na CALY panel 3 lata.

--
p.
Solec-Zdroj (zdjecia itp.) ZAPRASZAM=> http://republika.pl/soleczdroj