Re: Nagrywarka na SCSI - czy warto

Autor: Qwerty (qwerty_at_BLOKADAANTYSPAMOWA.gwiazdy.net.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 18:43:58 MET

[ Ktoś przedstawiający się jako Sander napisał: ]

>Zgadza się :)
>Kontroler zajmuje jedno IRQ, a można podłączyć wiele urządzeń.

Dodatkowo, jeśli masz dysk SCSI, na którym robisz obraz albo masz w miarę
szybki CD-ROM SCSI, to niezależnie co byś nie robił w trakcie nagrywania -
nagrywarka nawet bez burn-proof nie przerwie nagrywania. Nawet na słabym
sprzęcie (sprawdzone na pentium 120MHz).

Nagrywarki SCSI są też podobno trwalsze. Piszę 'podobno', bo miałem do
czynienia tylko z jedną nagrywarką SCSI - a właściwie mam, bo od 1999 ciągle na
niej nagrywam z powodzeniem (Yamaha 8x4x16x) - ale to tylko jeden egzemplarz,
na podstawie którego trudno mi cokolwiek generalizować.

Tyle tylko, że nowe nagrywarki SCSI są obecnie (zdaje się) sporo droższe od IDE
a i sensowność takiej inwestycji prz obecnych wydajnościach sprzętu,
szybkościach dysków i CD-ROMów jest dość ograniczona. Przy zakupie używanej
natomiast - IMHO warto iść na SCSI. Na Allegro zestawy kontroler + nagrywarka +
mały dysk można kupić dość tanio.

--
Pozdrowienia, Qwerty
qwerty_at_gwiazdy.net.pl<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>GG#182362