Re: Sieciówki ISA i VESA

Autor: Szymek (rafszym_at_poczta.fm)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 11:05:55 MET

Użytkownik "Marek Lisiowski" <marek_at_iwp.com.pl> napisał w wiadomości

> porady

> Witaj,
> Pierwszy raz w życiu słyszę o sieciówkach pracujących na Local Bus (być
może
> za krótko żyję). O ile mnie pamięć nie myli ten standard powstał głównie w
> celu przyspieszenia grafiki. Jeśli chodzi o karty sieciowe na ISA, to
raczej
> trudno będzie dziś dostać nowe karty tego typu. Natomiast są oczywiście
> karty na ISA pewne, stabilne i zwykle 10 Mb firmy 3COM, sam używam
> kilkunastu, mają już po 8 lat i nie sprawiają żadnych kłopotów. Do pracy z
> [...]

Cześć

Mam do tej płyty głównej opis (podrecznik urzytkownika 486)i tam jest
napisane cytuje:
"......Płyta jest wyposazona w gniazda rozszerzajace standardu ISA oraz
dodatkowe dwa gniazda VESA. Złącze Vesa Local Bus umożliwia szybką,
bezpośrednią i 32 bitową transmisię pomiedzypamięcią sterownika Local Bus
(np. karta grafiki, sterownik dyskow, karta sieciowa) a procesorem......"

Mam pytanie natomiast: na jekim komputerze urzytkujesz te karty i czy komp
sie nie grzeje bo ja bym na tym chial postawic fresco i zrobic cos a'la
serwer albo router a slyszalem ze sprzet moze nie podolac (u mnie to bedzie
lan z max 3 kompami )

pozdrawiam

Rafał Szymański