Re: Sieciówki ISA i VESA

Autor: Marek Lisiowski (marek_at_iwp.com.pl)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 14:02:35 MET

> Mam do tej płyty głównej opis (podrecznik urzytkownika 486)i tam jest
> napisane cytuje:
> "......Płyta jest wyposazona w gniazda rozszerzajace standardu ISA oraz
> dodatkowe dwa gniazda VESA. Złącze Vesa Local Bus umożliwia szybką,
> bezpośrednią i 32 bitową transmisię pomiedzypamięcią sterownika Local Bus
> (np. karta grafiki, sterownik dyskow, karta sieciowa) a procesorem......"

Witam,
Nie przeczę, że tak może być napisane, mnie chodzi raczej o praktykę
rynkową, jedyne karty LB jakie widziałem to grafika, choć być może ktoś
produkował również inne. Prawdę mówiąc w przypadku karty sieciowej nie ma to
szczególnego znaczenia, bowiem magistrala nie stanowi tu wąskiego gardła.
Ale do rzeczy, u mnie freesco chodzi na 3 komputerach (obsługują trzy punkty
dostępowe SDI), dwa z nich to Dell Optiplex (obudowa Slim - niewiele większa
od notebooka) - 486DX 33MHz 16MB RAM, trzeci to AMD K5 133MHz stary składak,
w którym padł kontroler twardego dysku też 16MB.
Jeden z nich chodzi już prawie rok bez niespodzianek.
Usuwasz wszystko co nie jest potrzebne: dysk, monitor (po konfiguracji),
inne ewentualne karty.
Pozdrowienia,
Marek