Re: Sieciówki ISA i VESA

Autor: Marek Lisiowski (marek_at_iwp.com.pl)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 09:31:44 MET

> Potrzebuje nabyc 2 karty sieciowe ale na gdiezdzie VESA. Maja dzialac na
> plycie glownej Vesa Local Bus (stara plyta z prockiem 486) Opcionalnie
> nabede 4 sieciowki na gniazda ISA 16 bitowe ale slyszalem ze sieciowki te
> nie sa zbyt dobrym sprzetem ( pewnosc , stabilnosc, szybkosc) Jezeli ktos
> grupowiczow wie cokolwiek na ten temat lu posiada jakies wskazowki ,
porady
> to bylbym wdzieczny ( BTW chce postawic serwer na Fresco wykorzystujac ten
> sprzet ) Z gory dzieki
>
> Rafał Szymański

Witaj,
Pierwszy raz w życiu słyszę o sieciówkach pracujących na Local Bus (być może
za krótko żyję). O ile mnie pamięć nie myli ten standard powstał głównie w
celu przyspieszenia grafiki. Jeśli chodzi o karty sieciowe na ISA, to raczej
trudno będzie dziś dostać nowe karty tego typu. Natomiast są oczywiście
karty na ISA pewne, stabilne i zwykle 10 Mb firmy 3COM, sam używam
kilkunastu, mają już po 8 lat i nie sprawiają żadnych kłopotów. Do pracy z
internetem w małej sieci 10Mb jest zupełnie wystarczające.
Pozdrowienia,
Marek