Re: hub a switch

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 10 Sep 2002 - 14:10:31 MET DST

Użytkownik "Adam" napisał:

> Mam w sieci 6 surecomow ep808x-r i spisuja
> sie bez zarzutu, jest minimalna roznica w porownaniu
> z Alliedami, ktore tez mam w sieci, ale prawda jest
> taka, ze roznicy w zasadzie nie czuc...

Nie znam modelu o którym piszesz, ale raczej jestem przekonany, że nie są to
switche zarządzalne. A skoro nie są, to znaczy, że nie masz żadnego
monitoringu jakości transmisji i przesyłanych pakietów. Nie wiesz zatem, czy
któraś z kart sieciowych lub port na switchu produkuje ci błędy, opóźnia
transmisje, rozwala sumy kontrolne, itp. itd. Ja kiedyś też uważałem, że
moje cudowne 3Comy są najlepszymi switchami na świecie, dopóki nie
podłączyłem ich pod zarządzalnego D-Linka - dopiero wtedy zobaczyłem stan
sieci - wystarczyło popatrzeć na liczby: 10.000 błędów w ciągu godziny na
kilku portach 3Coma, kilka tysięcy uszkodzonych sum kontrolnych tygodniowo i
niezliczone ilości kolizji - to wszystko skłoniło mnie do wymiany sprzętu.
Teraz monitoruję pakiety i uwież mi, że ilości błędów jakie występują w
sieci zostały ograniczone do minimum, a te które występują są spowodowane
padającymi kartami sieciowymi.

Pozdrawiam,
Sniper