Re: Kontroler USB na PCI

Autor: tomek (ati_at_usun-to.poczta.fm)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 11:03:22 MET DST

"Donik" <Donik_at_niesp.amujcie.terramail.pl> wrote:

> To akurat prawda. Są zresztą raptem 2 rodzaje kontrolerów USB.
> A po instalacji samej karty USB (bez drukarki) jest w panelu
> sterowania kontroler usb i głowny koncentrator? (bez wykrzykników
> rzecz jasna).

 Jest. A raczej są... ;) Łącznie z nieznanym urządzeniem są trzy
 "sprzęta", dwa bez wykrzykników. Wykrzyknik powstaje przy trzecim
 urządzeniu powstającym po podłączeniu drukarki.

> Jeśli chcesz mieć pewność co do działania karty usb, pożycz od
> kogoś mychę z tą złączką (stery w systemie).

 Nie mam niestety pod ręką... Spróbuję z kamerką i-netową.

> Jeśli to drukarka HP, to polecam zainstalować ją dokładnie według
> instrukcji (to nie żart), zwłaszcza zaczynając od "setup.exe", a
> nie od szukania sterownika dla "nieznanego urządzenia usb" na płycie
> (bo go nie znajdziesz). Przerabiałem to :-)

 To Lexmark Z25 (jak dobrze pamiętam...). Po kliku na setup
 wielkie okno z napisem "nie znaleziono wolnego portu USB".
 Instalacja na tzw "chama" też nic nie daje, bo nie można dodać
 drukarki do portu USB (po prostu go nie ma).

> Obawiam się, że to ślepa uliczka....

 Przemyślałem jeszcze raz sprawę u siebie w domu i stwierdziłem, że
 popełniłem jeden błąd...
 Nie sprawdziłem wolnych przerwań!! Jeśli poblokuję w biosie to co
 nieotrzebne to może się uda... Wyłączę port gier (dźwięk zintegrowany
 na płycie), emulacje SB pod DOS i jeszcze co się da...

> AFAIK nie, bo po co?

 Tak tylko pytam. Długo pracuję na w2k i pozapominałem część rzeczy
 z w98 ;)

 Pozdr.