Re: Kontroler USB na PCI

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 09:59:34 MET DST

Witam,

ati_at_usun-to.poczta.fm naskrobal(a):

> Wiecie, mam znowu mały problem z nieswoim kompem... ;)
:-))

> Znajomy kupił drukarkę ze złączem USB. Ma płytę trochę wiekową,
> bez złącz USB. Sprzedawca zaproponował mu dodatkową kartę
> kontroler USB na PCI. Karta jest bez sterowników (chodzi niby na

To akurat prawda. Są zresztą raptem 2 rodzaje kontrolerów USB.
A po instalacji samej karty USB (bez drukarki) jest w panelu sterowania
kontroler usb i głowny koncentrator? (bez wykrzykników rzecz jasna).

Jeśli chcesz mieć pewność co do działania karty usb, pożycz od kogoś
mychę z tą złączką (stery w systemie).

> Drukarka nie pracuje, bo nie może znaleźć portu, port nie
> zainstalowany, bo system twierdzi że go nie zna... koło się zamyka...
<CUT>
Jeśli to drukarka HP, to polecam zainstalować ją dokładnie według instrukcji
(to nie żart), zwłaszcza zaczynając od "setup.exe", a nie od szukania
sterownika
dla "nieznanego urządzenia usb" na płycie (bo go nie znajdziesz).
Przerabiałem
to :-)
> Co robić w takim przypadku? Jak na razie poleciłem mu zmianę
> kontrolera na jakiś bardziej znany w sklepie komputerowym a nie w MM

Obawiam się, że to ślepa uliczka....

> Są może jakieś patche na USB do win98se?

AFAIK nie, bo po co?

--
Pozdrawiam,
                           Donik