Re: Coś dla prawdziwych fachowców

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sun 14 Jul 2002 - 13:20:53 MET DST

>Po wielu perturbacjach w końcu udało mi się to,
> ale z 3,2 GB tego niby nowego dysku zrobiło się 471 MB! Ten dysk to
Fujitsu
 --
> Leszek
> GG 1207380

Eeeech... stare dobre czasy :))
Prawdopodobnie Twój kontroler IDE jest jeszcze z czasów, kiedy miały one
ograniczony rozmiar obsługiwanych dysów twardych do 512 MB. Nie bardzo już
pamiętam o co chodziło, ale zdaje się, że o max 20-bitowy numer CHS
(cylinder, głowica, sektor): 10 b na cylinder, czyli max 1024 cylindry, 4b
na głowicę (max-16) i 6b na sektor (max 64 sektory) Zatem cały dysk mógł się
składać z 1024x16x64 sektory x 512B każdy sektor, czyli 512 MB. Były jakieś
programy rezydentne, oszukujące kontrolery, ale gdzie je teraz zdobyć ???.
Mogę jedynie poradzić, abyś postarał się o inny kontroler, najlepiej EIDE (2
kanały), były takie zarówno w wersji ISA, PCI, a nawet VLB. To tani szmelc,
myślę,że wart max 20 złotych...
pozdro...
sprocket