Coś dla prawdziwych fachowców

Autor: Leszek (karwin_at_klienci.pkobp.pl)
Data: Sat 13 Jul 2002 - 21:03:56 MET DST

Pewnemu starszemu panu obiecałem zainstalować drugi twardy dysk w jego
jeszcze starszym komputerze. Po wielu perturbacjach w końcu udało mi się to,
ale z 3,2 GB tego niby nowego dysku zrobiło się 471 MB! Ten dysk to Fujitsu
MPC 3032AT, płyta Intel 8243LX/NX (Mercury/Neptune), a BIOS to Amibios 1992
American Megatrends v.1.00.16.AX1. Myślę, że właśnie o BIOS tu chodzi, bo w
konfiguracji wpisałem (automatycznie go nie wykrywał) dane z naklejki na
dysku: 6704 cylindrów, 15 głowic i 63 sektory, uaktywniłem też tryb LBA, a
pomimo tego Fdisk, Ranish Partition Manager i Partition Magic widzą tylko
1023 cylindry i 471 MB. Na stronach Intela i Ami już dawno zapomnieli o
takich zabytkach, ale może jeszcze ktoś z państwa pamięta te czasy i wie co
z tym fantem zrobić. Co gorsza na innym komputerze też już go widać jako 471
MB! Bardzo prosiłbym o jakieś konstruktywne wskazówki.

--
Leszek
GG 1207380