Re: [ot]Re: sprzedam nagrywarke

Autor: Tadeusz Włodarczyk (twlodar_at_pse.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 12:44:44 MET DST

On Tue, 07 May 2002 11:44:26 +0200 _Radoslaw Sokol_ wrote:

> [...]

[...]
> Ale podkreślam: w przypadku pytań NTG zawsze staram się przy
> okazji choć częściowo odpowiedzieć na pytanie :)

Zbytek łaski. Częściowa odpowiedź to i tak nie jest odpowiedź, a jak masz
ochotę komuś pomóc, to nie ma przeszkód, by zrobić to na właściwej grupie.
Dlatego odpisanie "Zadaj to pytanie na ..., a wtedy Ci pomogę!" jest IMHO
na miejscu.

> Nazwy grupy raczej się nie zmieni, a protokół NNTP niestety nie
> uwzględnia możliwości automatycznego pobierania opisu tematyki
> grupy. Dlatego tak istotny jest robot rozsyłający informację
> o tematyce oraz projektowany cancel-bot, usuwający ogłoszenia
> (bo IMHO większość ludzi wysyłających ogłoszenia nawet gdyby
> wiedziała, że nie wolno ich tu wysyłać, i tak by to zrobiła).

Cancel-botem wytniesz cross-posty, złe nagłówki, htmle. Ogłoszenia są nie
do ruszenia (pomijam te, gdzie ktoś dopisał w tytule np. [ogloszenie]).
Możesz też kasować nadawców (do czasu). Niestety, cancel-bot nie zastąpi
moderatora, ale wprowadzenie moderowania na grupę z takim ruchem
wymagałoby co najmniej 5 osób chętnych do moderowania i wydłużyłoby
znacznie czas odpowiedzi na pytanie. Rozsyłanie FAQ do nowych postowiczów
ma swoje zalety, ale po pierwszym spamie dusza wolna.

Często odpowiednio podrasowany KF pozwala odfiltrować sporo ogłoszeń :)
Dopisywanie ogłoszeniodawców do KF też odnosi swój skutek (z każdym dniem
nieuchronnie rośnie liczba osób, które mogą mnie pocałować w ..).
Jeśli bedzie głosowanie, nie będę głosował za cancel-botem. Rozwiązanie
IMHO nie wporwadza na dłuższą metę poprawy. Zgadzam się natomiast, że
robot rozsyłający FAQ jest potrzebny.

pozdrawiam
tadzik

--