Re: [ot]Re: sprzedam nagrywarke

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 11:44:26 MET DST

Hi,

Jakub Szwajka wrote:

> ja je po prostu ignoruję. Przynajmniej te, które są jednopostowe. Heh,

Weź pod uwagę, że Ty zignorujesz, ale zawsze znajdzie się ktoś,
kto (z nieznanych mi powodów) odpowie na pytanie (mimo niezgodności
z tematyką grupy!), do tego _w ogóle_ nie zaznaczając, że pytanie
na tej grupie pojawić się nie powinno. I jak myślisz, czy osoba
zadająca pytanie powstrzyma się przed zadaniem nie-tematycznego
pytania jeszcze raz? ;)

Dlatego wolę odpisywać "NTG" (ze wskazaniem adresu strony NTG
zawierającej nazwy odpowiednich grup dyskusyjnych), aby powstrzy-
mać "chętnych" przed -- co prawda piękną, ale szkodliwą z punktu
widzenia grupy dyskusyjnej -- pomocą nie zawierającą informacji
o tym, że pytanie zostało zadane na złej grupie.

Ale podkreślam: w przypadku pytań NTG zawsze staram się przy
okazji choć częściowo odpowiedzieć na pytanie :)

> niestety, grupa ma taki tytuł, że praktycznie wszyscy użytkownicy usenetu
> (szczególnie ci nowi) mają ochotę tutaj wysyłać swoje posty.

Nazwy grupy raczej się nie zmieni, a protokół NNTP niestety nie
uwzględnia możliwości automatycznego pobierania opisu tematyki
grupy. Dlatego tak istotny jest robot rozsyłający informację
o tematyce oraz projektowany cancel-bot, usuwający ogłoszenia
(bo IMHO większość ludzi wysyłających ogłoszenia nawet gdyby
wiedziała, że nie wolno ich tu wysyłać, i tak by to zrobiła).

> cóż... kiedyś była mowa o cancel-bocie, ale nie jestem pewien czy
> działa...;)

Jeszcze nie. Niedługo może wreszcie głosowanie :)

> co do szyszl/ota, to udziela się namiętnie na innych grupach,
> chyba nawet na win9x:)

Na Win9x też był :) Ale najwięcej swego czasu siedział właśnie
na pc.pecet i pco.advocacy :)

> wysyłają ludzie, którzy dopiero odkryli opcję newsgroups w outlooku. na
> takich nie ma sposobu:)

Sposób jest -- właśnie cancel-bot :) Tylko trzeba wymyśleć
_dobre_ regułki, aby nie kasować przypadkowych artykułów.

> oczywiście są też allegrowcy, ale to można zablokować cancel-botem

I -- na szczęście -- w tym przypadku akurat całkiem prosto :)

> niestety, będziemy mieli coraz więcej ogłoszeń na grupie i nic nie można na
> to poradzić:( ogłoszenia trzeba po prostu ignorować albo rozwiązywać ten

Ja osobiście mam nadzieję, że cancel-bot wytnie przynajmniej
2/3 ogłoszeń. Resztę trzeba będzie załatwiać "tradycyjnie" --
-- przy czym w odpowiedzi na ogłoszenia zawsze wysyłam upomnienia
na priva, a na grupę co najwyżej raz dziennie lub raz na dwa
dni (jeśli ktoś już czyta grupę, a jeszcze nie wysłał ogłoszenia,
mając taki zamiar, to czytając upomnienie może się zastanowi :) ).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./