Re: Zaawansowane partycjonowanie dysku

Autor: Piotr Gajewski (gajos_at_-REMOVE-pnd.com.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 19:40:27 MET

Qgar wrote:
> 3xW9x=3x(FAT || FAT32) Primary->impossible lub big klopoty, predzej
> czy pozniej
Wszystko mozna co niemozna byle z wolna i z ostrozna ;-))) To ze durne
i strasznie niewygodne (bo zabawa z ukrywaniem partycji przy zmianie z
jednego win98 na inne jesli chce zeby systemy wzajem sie nie widzialy)
to inna rzecz, ale napewno nie niemozliwe :-)

> sie polozy. Mam W98+2xW2k, chcialem tez DOS(W311) i nie dalo rady, tzn
> zainstalowane owszem, chodzilo, ale do tego dobry Loader musi byc (NT
> OS Loader nie poradzi sobie), jakkolwiek niezgodne ze specyfikacjami
> Microsoftu.
> Poza tym musisz zmiescic sie z systemami W9x na pierwszych 8GB, dalej
> raczej
> nie dadza sie zainstalowac. Jesli jednak by Ci sie to udalo, to z
> checia sie dowiem jak.
Normalnie sie udaje. Na swojej 10 instalowalem w98se na ostatnich 650mb
dysku. Tylko ze byla to patrycja primary. Loader to oczywiscie lilo.

> Z tymi nie powinno byc problemu. Ale jesli bedziesz uzywal Loadera
> W2k, to musi byc umieszczony na pierwszych 2 GB.

> Pierwsze slysze o takim ograniczeniu. Skad ono wynika niby?
Ja tez nie wiem, ale pecet dziwnym byc lubi :-)

> kolejne
> partycji
> Z dobrym boot menagerem nie powinno byc problemu w realizacji tych
> zalozen.
No jesli bedzie mial linuxa czy *bsd to bedzie i loader dobry.

> Uzywac PM do takiego czegos od poczatku to jak dla mnie chore, ale
> kwestia gustu.
Jesli ma juz jakies dane na tym dysku to PM nie jest wcale glupota.
Natomiast jesli ma swiezutki dysk to faktycznie taki cfdisk bedzie
idealny.

> Nie wiem po co Ci az tyle tych systemow, wg mnie wystarczylyby
> W98
> W2k
> RH7.2
> FB
> ale to juz Twoja sprawa. Moim zdaniem to jest juz marnotrastwo miejsca
> (chociaz mozesz sobie na to pozwolic). W dodatku to, jak znam zycie,
> pewnie polowa systemow nie bedzie uzywana.
Hehe, teraz wydaje mu sie pewnie ze taki ogromny dysk to poszaleje z
systemami. Ciekawe po jakim czasie tego miejsca zacznie mu brakowac i
zacznie kosic winXX ;-))))
Pzdr.
gajos