Re: Zaawansowane partycjonowanie dysku

Autor: Qgar (qgar_at_interia.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 19:12:55 MET

Użytkownik "Slawek" <slwkk_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam za 2 tyg. nowy dysk 80GB wiec postanowilem troche sobie zaszalec, a
> wiec zamierzam zrobic cos takiego:
>
> 1. Win 98SE - 2 partycje - 7GB
> 2. Win 98SE - 1 partycja - 3GB
> 3. Win 98SE - 4 partycje - 33GB
3xW9x=3x(FAT || FAT32) Primary->impossible lub big klopoty, predzej czy
pozniej
sie polozy. Mam W98+2xW2k, chcialem tez DOS(W311) i nie dalo rady, tzn
zainstalowane owszem, chodzilo, ale do tego dobry Loader musi byc (NT OS
Loader nie poradzi sobie), jakkolwiek niezgodne ze specyfikacjami
Microsoftu.
Poza tym musisz zmiescic sie z systemami W9x na pierwszych 8GB, dalej
raczej
nie dadza sie zainstalowac. Jesli jednak by Ci sie to udalo, to z checia sie
dowiem jak.

> 4. Win2k - 2 partycje - 15GB
> 5. Win xp - 1 partycja - 4Gb
> 6. Redhat 7.2 - 8GB
Z tymi nie powinno byc problemu. Ale jesli bedziesz uzywal Loadera W2k, to
musi byc umieszczony na pierwszych 2 GB.

> 7. Freebsd - 8GB
>
> Pierwsza mysl, ktora mi sie nasuwa to ograniczenie do max 6 OS'ow wiec jak
> to jest moge miec 7 ?
Pierwsze slysze o takim ograniczeniu. Skad ono wynika niby?

> [...]
> dysku, dalej, dalej to ze wzgledu na to, ktory system ma sie szybko
> uruchamiac bo to jest zalezne jak daleko jest od poczatku dysku. Chce miec
> zalozone haslo na kolejne systemy z poziomu boot menagera. Chce, aby
kolejne
> systemy sie nie widzialy czyli z poziomu jednego win98se nie widac
partycji
> drugiego win98 se lub win2k oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze z poziomu
> linuxa lub freebsd bede mogl widziec dosowe partycje i to mi nie
> przeszkadza, zalezy mi tylko nad tym zeby windy sie nie widzialy tak jakby
Z dobrym boot menagerem nie powinno byc problemu w realizacji tych zalozen.

> Partycjonowac zamierzam w programie Partiotion
> magic.
Uzywac PM do takiego czegos od poczatku to jak dla mnie chore, ale kwestia
gustu.

> Prosze o rady jak to wszystko co u gory napisalem wykonac w praktyce.
>

> ps. nie jestem laikiem zbednych rzeczy nie tlumaczcie ;-) Poprostu nie
> mialem okazji jeszcze tak partycjonowas bo do tej pory siedzialem na dysku
> 2.5GB.
Nie wiem po co Ci az tyle tych systemow, wg mnie wystarczylyby
W98
W2k
RH7.2
FB
ale to juz Twoja sprawa. Moim zdaniem to jest juz marnotrastwo miejsca
(chociaz mozesz sobie na to pozwolic). W dodatku to, jak znam zycie, pewnie
polowa systemow nie bedzie uzywana.

Pzdr.
Qgar
qgar_at_interia.pl