Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: Mariusz (mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Mon 14 Jan 2002 - 10:12:56 MET

Witam !
Użytkownik "The_EaGle" <theeagle_at_tenbit.pl> napisał w wiadomości
> Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in
> .pl:

> Zalozysz sie? :-)

Chętnie. Mam w sieci około 500 komputerów marki Siemens-Fujitsu. Począwszy
od Pentium II 350 a skończywszy na Pentium III 933 (ostatnia dostawa
100szt.). Wszystkie mają w bebechach płyty (z wytrawionym znakiem Siemens)
marki Siemens, pamięci marki Siemens, czytniki kart marki.. no zgadnijcie
jakiej? Dyski twarde ostatnio też Fujitsu siemns w nich widziałem. Monitory
też oczywiście firmowane Siemens-Fujitsu.
W serwerku HP, taka duża 6 procesorowa maszyna, też mam _wszystko_ marki HP.
Od płyty głównej, pamięci a skończywszy na obudowie.

> Na komponentach HP,IBM, fujitsu czy compaqa sa znaczki tych firm i tyle.
> Ostatnio bardzo interesuje sie takim zjawiskiem jak branding i dzieki temu
> dowiedzialem sie ze cos takiego jak znaczek jeszcze wiosny nie czyni.
:-)))
> [...]
> Motorola wings, ten telefon jest produkcji acera a np w Chinach jest
> sprzedawany przez pod marka Br... (nie pamietam w tej chwili). Wszystkie
> samsungi czy telefony Sony to takze Acer :-). Monitory? Ta sama sytuacja
> Samsung, Mitsubshi , Sony produkuja monitory reszta obudowy :-))). Sa
> oczwyiscie pewnie roznice w elektronice ale ogolnie wszystko w 95% to te
> trzy firmy. IBM nie produkuje plyt glownych, tak samo jak HP czy Compaq
one
> kupuja plyty od innych producentow (m.in HP od Gigabayta) i naklejaja

Nie prawda, nie nakleja znaczka. Płyty mają _wytrawione_ znaki HP......
Zresztą są w ich standardzie....

> [...]
> kupuje je i wklada do wlasnej obudowy po czym masz rozne konfiguracje ale
> komp jest ten sam i ceny rozne. Firmy wykorzystuje swoje pozycje i swoja
> renomowana marke aby na tym zarobic i dlatego wlasnie jest cos takiego jak
> branding. Ta sytuacja ma juz miejsce takze w na innych rynkach ale tutaj
> jeszcze szczegolnie widoczna.
> Wszystkie te informacje sa najczesciej tajne i nie dowiesz sie tego z
> oficjalnych zrodel. Akurat jestem teraz w redakcji takiego pisma w ktorym
> jest przygotowywany artykul na ten temat i gosc przeprowadza prawdziwe

Dupa Jasiu... Wystarczy porównać numery fabryki na płytach laptopów, czy
squadaków, i już wisz kto dla kogo produkuje. Zresztą nie wszystkie firmy
ukrywają swoich podwykonawców, czy producentów....
Pozdrawiam
Mariusz