kilka pytan przed kupnem sprzetu...

Autor: Marcin Daczkowski (marcindaczkowski_at_NOSPAMtlen.pl)
Data: Wed 26 Dec 2001 - 21:12:22 MET

Witam.

W najblizszym czasie mam zamiar gruntownie zmodernizowac moj sprzet. Mimo,
ze aktualna konfiguracje posiadam nie az tak dlugo to niestety poprzedni
zakup (niecaly rok temu) nie byl zbyt przemyslany (co wiazalo sie z
pospiechem - padly poprzednie plyta i procek) : Celeron 366Mhz, 32MB RAM,
pl. gl. do 800Mhz. Aby zapobiec podobnej sytuacji tym razem postanowilem
napisac na grupe, abyscie Szanowni Panstwo zweryfikowali wybrana przezemnie
konfiguracje, zasugerowali zmiany. Oto wspomniana juz bohaterka tego
przedstawienia (miejmy nadzieje ze nie paszkwilu ;) :

Duron 1000Mhz - slyszalem, ze nie ma on tak jak celerony autodetekcji
przegrzania, slyszalem rowniez ze istnieja programy wspolpracujace z
niektorymi plytami glownymi pozwalajace na software'owa kontrole
powyzszego? W jakim stopniu pomiary przez nie temp. sa poprawne. Jaki
program polecilibyscie mi? I czy bedzie on wspolpracowal z podana nizej
plyta? [336]

ECS K7S5A SIS735 (ATA100, DDR/SDRAM, FSB 266) - przegladajac archiwalia
przed wyslaniem tego posta napotkalem sie ze stwierdzeniami, ze plyty te
(przynajmniej niektore egzemplarze) sa wadliwe... Jak to jest? [298]

DDRAM 128 MB [162]

Ge-Force 2MX-200 32MB RAM - poczatkowo miala byc to GF 2MX-400 64MB,
powodowany koniecznoscia (finanse) zmenilem na tanszy o 100 zl model.
Komputera nie uzywam do gier. Poza tym z musu pozostaje przy 14'' monitorze
wiecej w gre nie wchodzi rozdzielczosc wieksza niz 800x600. W czym objawia
sie wyzszosc 400'tki. Czy warto w moim przypadku doplacac za nia 100zl.
Karte musze :) zmienic - stara to 1mb STB Vision [207]

SB Live Pl. 5.1 OEM - tu akurat nie mam zastrzezen ani pytan - mimo to
prosz o ew. sugestie - dodam tylko, ze nie planuje zakupu odrazu glosnikow
- tymczasowo korzystam z bezprzewodowych sluchawek Philipsa (nie wiem czy
to ma jakiekolwiek znaczenie, ale na sprzecie znam sie prawie wogole) [154]

Codgen 7002 BigTower ATX 300W - i przy obudowie wlasnie najwiecej sie
wagiuje. Niedosc ze ma niegustowne drzwiczki (czy i jesli to jaki, istnieje
model codgena bez nich?) to jeszcze ostatnie dyskusje na p.c.p... [215]

Jak rozumeim bede musial dokupic do tego jeszcze wentylator. Co
sugerowalibyscie do tego Duron'a? Jakiego rzedu bylaby to kwota?
Czy wymienione podzespoly nie beda sie 'gryzly' ze soba nawzajem i z tymi
ze starego komputera (pozostawiam moniotor GoldStar Studioworks 44m, cd-rom
Aztech 4x, dysk Seagate 17GB).

Czy powyzsza konfiguracja bedzie dawala zadawaljace rezultaty jesli wazne
jest dla mnie :
            * szybkosc kompilacji (FPC, Delphi, gcc, Kylix)
            * sprawne dzialanie programow tj : PhotoShop 5.0, Adobe GoLive,
              LightWave 3D 5.5, Opera 5 :), IE 6, Netscape 6
            * w miare sprawne jednoczesna dzialanie kilku w/w programow.
          Najczesciej w zestawie : WinAmp + PhotoShop + Edit PLus :)) +
       + Opera + GoLive.. :)
            * plynne :) dekodowanie i odtwarzanie DivX w fullscreenie na 800x600.

Jestem otwarty na wszelkie sugestie zmian poszczegolnych podzespolow.
Zamknac sie musze jednak w z gory przyjetej kwocie - dlatego w nawiasach
kwadratowych ujalem ceny (z vat). Lacznie jest to 1350 zl + cena
wentylatorow.

TIA.

            Marcin Daczkowski
            mailto: marcindaczkowski_at_tlen.pl