Re: kupno kompa

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 20:09:24 MET DST

Niejaki(a) Jacek Wronko <jwronko_at_toya.net.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):
> 1. procek - Athlon 1,4 GHz 266Fsb - a moze poczekac na ten z nowym jadrem -
> kiedy to bedzie?

jak najbardziej, albo taniej - 1.2 krecone na 1.4 - oszczedzasz trochu
:)

> 2. plyta - ??? no wlasnie tu jest problem

msi k7t limited edition

> co kupic - cena nie jest specjalnie wazna, raczej liczy sie stabilnosc
> a moze poczekac na chipset KT266A

w.w. plyta jest stabilna, wydajna, bezproblemowa :) zamontujesz lepsze
chlodzeie na mostek polnocny (np. spire 5e31b3) to prawie na pewno
ruszysz na 166 mhz fsb :) ale to dla przeroznych wariatow, lepsze IMO
jest 133_at_cas2...

> 3. 512MB RAM - DDR, czy zwykle

zwykle. 512mb kosztuje 300 zlotych, moze nawet mniej...

> 4. grafika - GeForce3 - chyba Gainward PowerPack3 Vivo Golden Sample
> w komputroniku sa trzy odmiany tej karty
> Gainward Power Pack3 - 1799
> Gainward PowerPack3 Vivo - 1915
> Gainward PowerPack3 Vivo Golden Sample - 2015
> czym roznia sie te wersje ?

eeee... do czego ten komp? jak do gierek i pomniejszych zastosowan z 3d,
to lepiej by wyszedl GeForce2 Pro Leadtek WinFast 32MB DDR za 650 zet, a
porzadna rzecz (mozna o/c, ma obsluge spire 5e31b3 i innych z tej
rodziny, a wtedy o/c jest jeszcze lepsze :) ).

> 5. CD-ROM - Teac x40

tylko i wylacznie :)

> 6. nagrywarka - Teac CDW-516E ATAPI x10/x16/x40 bulk

ano... ;)

> 7. karta muzyczna - ??? - co kupic - nie interesuja mnie wyjscia na 5, czy 6
> glosnikow - podlaczona bedzie i tak do wiezy stereo
> nie potrzebuje tu nic specjalnego, tak tylko do gier, mp3 - nic wiecej

sb live! najtanszy mozliwy. sam mam podlaczonego dwuletniego live value
oem to wiezy, mp3 caly czas leca, karta jest niedozdarcia... :)

> 8. karta sieciowa - cokolwiek poza 3com - modem kablowy Motorola Surfboard
> nie chce wspolpracowac z 3Com

what??? pozatym tutja raczej odpada, bo msi k7t nei ma isa na 3c509b ;)
siakis d-link na pci, wedcle gustu, i tego co potrzebujesz...

> 9. monitor - Sony G220

NEC FE750+ jak Cie stac;)

> 10. klawiatura - potrzebuje taka, ktora potrafi odczytywac na raz wcisniete
> przynajmniej 3 przyciski - przydatne w grach

ech... to nei wiem. pewnie siakis logitech :)

> 11. myszka - Logitech Cordless MouseMan Optical
>
> 12. obudowa - no wlasnie, wreszcie chcialbym miec jakas porzadna obudowe
> midi tower, cicha - jaka???

najlepiej big tower - masz swiety spokoj na dlugi czas, obudowy czesto
nie zmieniasz. jak dorwiesz to chieftec da/ta-10w - swietnei wyglada i
afaik jest swietna :) tylko nigdzi nie ma...

> 13. cooler na procesor - chcialbym Noise Control Silverado - tylko gdzie to
> kupic???

hmmm... z wyciszaniem moze byc problem... coolermaster ep5i11a1 z
tanszych, z drozszych to zalman zloty, ale on nie jest ultra wydajny (za
to ultra cichy, ultra drogi i ultra odjechany :)

> 14. dysk - chyba Quantum 40GB - mam juz taki dysk i jestem b.zadowolony

W serwerze mam Quantuma Bigfoota, skurwielsko glosny w wirowaniu, ale
chodzi ok, ponad 3 latka ma, wsio wpariadkie. ja od zawsze mialem
seagate'y nie przejechalem sie jeszcze ;) ale fujitsu sa wg. mnie dobrym
wyborem - cichutkie, w miare szybkie...

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|