Re: Predkosc nagrywania a procesor

Autor: Radosław Włodkowski (eidar_at_pseinfo.pl)
Data: Wed 26 Sep 2001 - 09:58:09 MET DST

"Exeqtor" <rfrankow_at_poczta.fm> wrote in message
> Chcialem jeszcze tylko dodac ze nagrywarka bedzie miala BurnProofa.
> Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. U kloegi ktory ma Athlona 1,2 GHz
podczas
> nagrywania z predkoscia 16x czesto widac jak bufor oproznia sie na max a
> potem zaraz zaczyna z powrotem zapelniac. Moze dzialo sie tak dlatego ze
nie
> nie mial uaktywnione DMA w opcjach nagrywarki. Oczywiscie dzieki
> BurnProofowi zadna CD sie w ten sposob nie zepsula ale zastanawia mnie to
> oproznianie bufora. Od czego to jest zalezne. Dysk kolegi jest UDMA 66.

Zalezy od predkosci odczytu z dysku, defragmentacji dysku, czy dysk i
nagrywarka jest na jednej tasmie, trybie pracy dysku i nagrywarki, od tego
czy cos sie jeszcze robi poza nagrywaniem.

jesli dysk jest wolny to moze wystapic w pewnym momencie efekt ze nagrywarka
bedzie szybciej nagrywala niz dysk bedzie podawal.
jesli dysk jest niezdefragmentowany to przeskoki glowicy do kolejnych
kawaleczkow danych spowalnia odczyt,
posadzenie obu urzadzen na jednej tasmie dalej spowalnia prace bo procek
musi wysylac rozkazy raz do jednego urzadzenia raz do drugiego,
jesli nagrywarka jest w trybie pio to bardziej angazuje to procesor do pracy

mam durona 800 i plexotra 16x i nie widzialem aby procek byl elementem
newralgicznym w tym lancuchu.

radek