Re: Predkosc nagrywania a procesor

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 12:30:08 MET DST

Exeqtor napisał(a):

> Witam
> Nie wiem czy ten problem by poruszany na grupie.
> Mianowicie chodzi o to jak predkosc nagrywania plyt zalezy od szybkosci
> procesora. A moze duzy wplyw ma tez szybkosc dysku twardego.
> Pytam sie o to poniewaz zamierzam kupic nagrywarke 16x i zastanawiam sie z
> jaka max predkoscia bede mogl wypalac plyty. Sprzet z ktorym mialaby
> wspolpracwac nagrywarka to dosc leciwy juz komputer: AMD K6 300MHz i dysk
> twardy UDMA33.
Nie powinno byc problemow, zwlaszcza jezeli bedziesz uzywal opcji
nagrywania z robieniem obrazu na dysku (bezpieczniejsze ale wolniejsze).
Co do tego co kolega pisze o "tworzeniu CD Audio z plików MP3" to
oczywiscie, bo komputer zanim poda dane nagrywarce musi zdekompresowac
mp3 co oczywiscie spowalnia podawanie danych nagrywarce. Przy nagrywaniu
z "imagem" taki problem nie istnieje. Nie jest to jednak bez wplywu dla
czasu trwania calego procesu nagrywania. :( Nagrywarka x16 teoretycznie
powinna pracowac z max. predkoscia 16 x 150 kb/s = 2400 kb/s. W
rzeczywistosci nigdy nie osiagaja deklarowanj predkosci. Taki transfrer
(2400kb/s) uzyzkasz na znacznie slabszym sprzecie.
Dla pewnosci mozesz zainstalowac sobie program ktorym bedziesz nagrywal
(WinOnCD, Nero) i uruchomic test systemu. On w przyblizeniu poda Ci z
jaka max predkoscia mozesz nagrywac na posiadanym sprzecie (do testu nie
musisz miec nagrywarki). Pamietaj ze defragmentacja dysku i aplikacje
pracujace w tle (zwlaszcza na tym samym dysku) maja wplyw na wyniki.

Pozdrawiam Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | ICQ:   51956669 |
yablon_at_wasko.pl                         | tel. 0604302804 |