IBM 30GB 7200rpm

Autor: Piotr \ (pul_at_kki.net.pl)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 21:02:43 MET DST

Witam

Problemik z dyskiem - objawy:

a) czasem (raczej czesto) zaczyna bardzo glosno chodzic, wyjade przy tym
dzwiek ktory kojarzy mi sie tylko z odglosem wydawanym przez licznik Geigera
przy materiałach promieniotwórczych

b) czasem wydaje dzwiek jakby sie wylaczal (albo parkowal glowice), przy
czym napewno sie nie wylacza
bo okres powrotu do dzialania jest duzo krotszy niz przy wlasciwym
wylaczeniu napiecia.

Jest na gwarancji, boje sie glownie o dane jakie na nim leza. Co wazniejsze
zaarchiwizowalem ale zostalo jeszcze jakies 20gb w tym ladnie zainstalowany
i skonfigurowany red hat.

Pytanie brzmi: pochodzi czy kopiowac dane i do gwarancji - i czy mi go
wogole wymienia?

Aha, podlaczony do raidowego kontrolera na plycie asus a7v/133 (promise) - z
tym ze raid dziala w trybie dodatkowego kontrolera udma100. Objawy takie
same pod win me co i pod red hat linux 7.1

Pozdrowienia,

Kane, the Highlander