Jaką pamięć wybrać ?

Autor: tdebinski_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 18 Jan 2001 - 21:15:07 MET

Mam od dosc dlugie czasu (10. 1997) plyte glowna
Socket 7, VX Pro+ chipset, 2 x DIMM i 4 x SIMM.
Nie wiem jakiej firmy jest plyta ... nigdzie (instrukcja) nic o tym
wspomniano.

W instrukcji dodatkowo jest napisane:
1. supports 64M-bit (16Mx4, 8Mx8, 4Mx16) technology DRAM/SDRAM
2 .uses four 72-pin EDO/Page Mode SIMM modules auto banking in
    mulitple configuration up to 256 MB
3 .provides two 168-pin DIMM to support SDRAM/EDO DRAM/
    Page Mode DRAM, supports "Table Free" configuration so that DIMM
    and SIMM can be installed in any combinations up to 384 MB, except
    that SIMM 1, 2 and DIMM 2 can not be installed at the same time

Mam 2 x 16 MB SIMM EDO i 2 x 8 MB SIMM (???)
Nie wiem co to za sa kosci te 8 MB, czy EDO czy FPM.
Slyszalem opinie ze jak sa EDO i FPM to FPM spowalniaja EDO.
Czy to prawda ?
Nie wiem co to za kosci gdyz skorzystalem z okazji
- pol roku temu kupilem te 2 x 8 SIMM za 20 PLN :-)

Chcialbym teraz dodac kosci DIMM tylko nie wiem jaka
moze byc maksymalna czestotliwosci taktowania tych kosci.
Czy moge wlozyc tylko 66MHz czy moge nawet 133 MHz ?

Rozumiem cze jesli np. wloze dwie 2 x DIMM to banki SIMM 1 i 2
musza byc puste lub moge wlozyc jedna kosc do DIMM 1 i wtedy
moge zapelnic wszystkie banki SIMM ? - pytanko odnosnie punktu 3

I ostatnie pytanko ... w instrukcji jest opis ustawien jumper'a
odpowiedzialnego za napiecie kosci DIMM (DIMM Module Voltage
Jumpers).
Sa dwie mozliwosci:
SDRAM DIMM Module - 3.3V
EDO DRAM/Fast Page DRAM DIMM Module - 5V
Jak go ustawic dla kombinacji DIMM'ow i SIMM'ow ?

Przepraszam za troche przydlugawany post.

Przy okazji ... czy u was tez nie dziala serwer news.tpi.pl ?
z reguly sprawdzam przez OE ... a od dzis popoludniu nie dziala
nie wprowadzalem zmian w konfiguracji.
Podejzana sprawa ...

Pozdrawiam i czekam na jakis odzew
Tomek Dębiński