Re: Jaką pamięć wybrać ?

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Fri 19 Jan 2001 - 02:18:20 MET

> Chcialbym teraz dodac kosci DIMM tylko nie wiem jaka
> moze byc maksymalna czestotliwosci taktowania tych kosci.
> Czy moge wlozyc tylko 66MHz czy moge nawet 133 MHz ?

Możesz włożyć nawet 133 MHz.

> Rozumiem cze jesli np. wloze dwie 2 x DIMM to banki SIMM 1 i 2
> musza byc puste lub moge wlozyc jedna kosc do DIMM 1 i wtedy
> moge zapelnic wszystkie banki SIMM ? - pytanko odnosnie punktu 3

Chyba dobrze rozumiesz.

> I ostatnie pytanko ... w instrukcji jest opis ustawien jumper'a
> odpowiedzialnego za napiecie kosci DIMM (DIMM Module Voltage
> Jumpers).
> Sa dwie mozliwosci:
> SDRAM DIMM Module - 3.3V
> EDO DRAM/Fast Page DRAM DIMM Module - 5V
> Jak go ustawic dla kombinacji DIMM'ow i SIMM'ow ?

Nowe DIMM'y działają z napięciem 3,3V i tak musisz ustawić zworkę.
SIMM'y są chyba zasilane na 5V i tą zworką tego nie zmienisz.
Jeśli chcesz kupić DIMM'y to tylko PC133, mogą przydać się gdy
zmienisz płytę i procesor (komputer). DIMM'y niekoniecznie muszą
poprawnie współpracować z SIMM'ami. Lepiej kup 64MB pamięci
w jednym module i wymontuj wszystkie SIMM'y (chociaż możesz
popróbować różnych kombinacji). Jeśli dobrze pamiętam, to chipset
VX może, w pewnych warunkach, obsłużyć więcej niż 64MB RAM. Możesz
spróbować 2 x 64MB lub 1 (2) x 128MB;)

Pozdrowienia.
Wonder