Re: potrzebuje pomocy do Windows Me

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 11:27:01 MET

On Mon, 18 Dec 2000, Artur Gawryszczak wrote:

>+ Anja wrote:
[...]
>+ 0. Jesli ktos Ci mowi, ze _musisz_ cos formatowac, to go zignoruj :)

 -:)

[...]
>+ 2. Na niby nie-uaktualnialne wersje jest sposob - przynajmniej 95 -> 98
>+ -> 98SE dzialal. Musisz (przynajmniej) zmienic nazwe pliku win.com, nie
>+ pamietam czy to wystarczy, jak nie to eksmituj tez gdzies pliki
>+ systemowe (autoexeki, configi, .ini z windowsa), zreszta i tak warto

 To się już pojawiło w 2. poście i zaprotestuję: autoexec, config
i co tam jeszcze dobrze jest sobie zachować, ale nie przypominam
sobie aby jakakolwiek instalacja "uzależniała się" od tych zbiorów
konfiguracyjnych. Natomiast *któraś* wersja Windows rzeczywiście
(oprócz win.com) sprawdzała istnienie jakichś innych zbiorów
wykonywalnych (nie pamiętam czy .EXE czy .DLL) i trzeba było
usuwać 3 zbiory (WIN.COM i 2 inne).

[...]
>+ 4. Jesli nie chcesz stracic W98 w razie gdyby Ci sie odechcialo kozy, to
>+ zachowaj dyskietke startowa z 98,

 Nie ma potrzeby; sprawdzałem win98se - działają z bootblokiem
WinME (podobnie win98 i 95OSR2 działa z bootem Win98SE), można
spokojnie bootować po podmianie zbiorów konfiguracyjnych:
- MSDOS.SYS (zawiera ścieżki !)
- CONFIG.SYS i AUTOEXEC.BAT
 Aby Windowsy raczyły ruszyć należy również podmienić (w C:\)
lub spatchować (z zastrzeżeniem jak dla IO.SYS poniżej, prościej
podmieniać) COMMAND.COM.

 Należałoby sobie również podmienić IO.SYS - co prawda IO z ME
bootuje (poprawnie !) '98 (podobnie z '98SE bootuje '95OSR2 i '98)
ale nie obsługuje "tylko linii komend" -:>

>+ upewnij sie, ze masz w bezpiecznym
>+ miejscu (nie na C:\) autoexec.bat, config.sys, msdos.sys i co tam

 Nie ma strachu: kopia może leżeć gdziekolwiek na C (no, poza
/TMP bądź /TEMP [tj. wskazywanych przez environment] i poza
katalogiem tymczasowym instalatora WinMe -;)!)

>+ jeszcze uwazasz za wazne dla Twojej konfiguracji. Potem mozesz
>+ uruchamiac setup i instalnac Me w innym katalogu niz 98 ignorujac to ze
>+ cos tam sobie wykryl.

 Drobiazg, ale *czasem* istotny: instalator (pomimo "niewykrycia"
istnienia poprzednich Windowsów jako takich !) wczytuje stare
zbiory z rejestrami (o ile je wykryje); *jeśli* mamy w starych
rejestrach jakiej info o których instalator "lepiej żeby nie
wiedział" (np. dziwne ustawienia sprzętu robione REGEDITem,
ustawienia dla innych driverów tego samego sprzętu [1] itp)
to dobrze jest owe "stare" rejestry ukryć na czas instalacji
(np. w .ZIPie -:)!).

[...]
>+ Niestety przelaczanie sie miedzy Me a 98 wymaga troche roboty, bo Me
>+ udaje conieco, ale to temat na inny raz.

 Jak na mój gust:
- katalog z ww. zbiorami (IO, MSDOS, COMMAND, CONFIG, AUTOEXEC)
 w 2 wersjach; mogą być 2 podkatalogi "dla W9x" i "dla WinME"
- gdzieś "na patchu" 2 szt. batchy np. pt.:
 95.BAT:
XCOPY /H/R/Y C:\98.CFG\*.* C:\
 ME.BAT:
XCOPY /H/R/Y C:\ME.CFG\*.* C:\

 Starczy; SOA#1 [2], choć za przełączniki XCOPY w tej chwili
nie ręczę (piszę "z głowy czyli z niczego" !)

>+ I BTW inna grupe ... ten post tez jest NTG ale to szczegol ..

 Aj... racja... -;<
 Ale nie mogłem się powstrzymać -:)

[...]
>+ Instalacja do nowego katalogu ma ten minus, ze wszystko trzeba od nowa
>+ ustawiac i duzo przeinstalowywac, ale za to jest okazja do wyczyszczenia
>+ systemu.

...a przy dwu wersjach systemu (na tej samej partycji) jest problem
z "nałożonym" katalogiem "Program Files".
 W ostatnim "użytkowym" (ME+98 jest na etapie testów !) zastosowaniu
pofatygowałem się i REGEDITem pozmieniałem *wszystkie* ścieżki
"Program Files" na oddzielne dla '98 i '95 katalogi -:)
 Znakomicie wyłapuje programy których autorzy nie czytali specyfikacji
(i ładują się do "Program Files", "Desktop", "My documents" itp.
 zamiast nazw wskazywanych we właściwych rejestrach -:])
 W ME jeszcze nie zrobiłem (mam w planie sprawdzić).

>+ Pozdrowka

 Takoż dla wszystkich - Gotfryd
[1] Dla przykładu ja mam karty STB ZX na Rivie; w pracy (problem
 z multimonitor !) mam tylko drivery Rivy, w domu jedne i drugie.
  Głowy nie dam, że sobie w paradę nie wchodzą -:]
  Jak ktoś trafi na mocno niekompatybilne drivery może mieć
 problem (instalator wczyta ustawienia driverów, które ostatnio
 były w "starych" Windowsach a driver z płytki Microsofta roztenteguje
 ustawienia; osobiście udało mi się uzyskać kilkaset kHz odchylania
 poziomego (i na 6 obrazkach w każdym rządku było mało co widać :>,
 monitor załapał na podharmonicznych :])
[2] StandardowaOdpowiedźAdministratoraNr1: "u mnie działa"

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.