Re: potrzebuje pomocy do Windows Me

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 05:05:46 MET

Anja wrote:

> Witam grupowiczow!
> Chce zmienic system operacyjny z Windows 98 na Windows ME bez
> formatowania dysku. Po wlozeniu CD z ME po jakims czasie otrzymuje
> komunikat:
> Na komputerze jest juz zainstalowany system operacyjny, ktorego nie
> mozna uaktualnic za pomoca tej wersji Instalatora. Musisz miec wersje
> Uaktualnienie Systemu Windows Millennium Edition.
> Ostrzezenie SU0168
> Co w tym przypadku mozna zrobic, aby zainstalowac ME.
> Z gory dziekuje za dobre rady i pomoc.
> Pozdrawiam:):)

0. Jesli ktos Ci mowi, ze _musisz_ cos formatowac, to go zignoruj :)
jesli mowi, ze _mozesz_ formatowac jesli chcesz to mozesz posluchac, czy
mowi do rzeczy ;) Raz tylko zrobilem format c: bo chcialem sie wyzyc o 5
rano :)
1. Pokombinowac tak, zeby na partycji, gdzie chcesz zainstalowac bylo z
550MB wolnego (wystarczy troche mniej ale nie pamietam ile) Po
instalacji nowy Me daje sie odchudzic sporo.
2. Na niby nie-uaktualnialne wersje jest sposob - przynajmniej 95 -> 98
-> 98SE dzialal. Musisz (przynajmniej) zmienic nazwe pliku win.com, nie
pamietam czy to wystarczy, jak nie to eksmituj tez gdzies pliki
systemowe (autoexeki, configi, .ini z windowsa), zreszta i tak warto
nowego windowsa na czas instalacji uchronic od tych plikow, zeby sie na
nich gdzies nie pogubil (zdarzylo mi sie z 98, ME raczej potraktuje je
brutalnie, ale nie wierzylbym mu do konca).
3. sprawdz czy help setupu nie pokazuje jakich ciekawych opcji.
4. Jesli nie chcesz stracic W98 w razie gdyby Ci sie odechcialo kozy, to
zachowaj dyskietke startowa z 98, upewnij sie, ze masz w bezpiecznym
miejscu (nie na C:\) autoexec.bat, config.sys, msdos.sys i co tam
jeszcze uwazasz za wazne dla Twojej konfiguracji. Potem mozesz
uruchamiac setup i instalnac Me w innym katalogu niz 98 ignorujac to ze
cos tam sobie wykryl. Jak chcesz to mozesz pod dosem zmienic nazwe
c:\windows na inna, zeby nowy miec w tym samym miejscu co stary.
Niestety przelaczanie sie miedzy Me a 98 wymaga troche roboty, bo Me
udaje conieco, ale to temat na inny raz. I BTW inna grupe ... ten post
tez jest NTG ale to szczegol ..

Sorry, ze troche malo konkretow, ale nie pamietam wszystkich swoich
poczynan zawsze dzialam na czuja z ewentualnym wykorzystaniem informacji
wylowionych z tego chaosu informacyjnego zwanego internetem :)

Instalacja do nowego katalogu ma ten minus, ze wszystko trzeba od nowa
ustawiac i duzo przeinstalowywac, ale za to jest okazja do wyczyszczenia
systemu.

Pozdrowka

--
	Artur Gawryszczak