Re: Jaki napęd CD?

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 11:17:16 MET

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> napisał w wiadomości
> Hi,

[...]
> Można by tu oczywiście sugerować zainstalowanie ogranicznika prądowego
> jakiegoś na wejściu bazy tranzystora sterującego silnikiem, ale trudno
> elektronikowi ingerować w scalak :) Jedyna moja sugestia: zaraz po
> gwarancji otworzyć napęd i zrobić inspekcję wnętrza połączoną z
> czyszczeniem mechanizmu napędowego (optyki nie ruszać).

Elektronikowi wolno i _należy_ przewidzieć wszystkie sytuacje jakie mogą
wystąpić podczas pracy urządzenia. I dobrać odpowiedni scalak do sterowania
silnikiem, najlepiej taki, który posiada taki ogranicznik wbudowany. Może się
mylę, ale jeśli ten problem występuje tylko w napędach Asusa i o podobnej
konstrukcji, to mamy do czynienia z ewidentnym niedopatrzeniem projektanta...
Ta dyskusja staje się powoli NTG. Sam projektowałem sporo urządzeń i zdania
raczej nie zmienię :-).

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki